اگر انس با کتاب در جامعه نهادینه شود همه ما نتایج مثبت آن را خواهیم دید

۹ بهمن جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان زرند با حضور خنجری فرماندار زرند، مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان زرند و جمعی از مسئولین فرهنگی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حبیب ا… خنجری فرماندار زرند در جلسه بررسی موانع و مشکلات گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان زرند گفت : اگر انس با کتاب در جامعه نهادینه شود همه ما نتایج مثبت آن را خواهیم دید.

 

Farmandari-Zarand_ (1)

 

به گزارش صدای زرند،در ۹ بهمن جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید شهرستان زرند با حضور خنجری فرماندار زرند، مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان زرند و جمعی از مسئولین فرهنگی در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 
این جلسه با هدف بررسی موانع و مشکلات گسترش فرهنگ مطالعه در شهرستان زرند و ارائه راهکار از سوی اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار شد، فرماندار زرند اعلام داشتند با حمایت از ایجاد زیرساختهای مربوط به گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قالب کمکهای مادی و ارائه خدمات فرهنگی رامی توان گامی بسیار مفید برای جامعه کنونی دانست.

 
ایشان اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر انس با کتاب در جامعه نهادینه شود همه ما نتایج مثبت آن را خواهیم دید. مهمترین ابزارهای توسعه فرهنگی، توجه به مقوله مطالعه کتاب و کتابخوانی را از مصادیق بارز آن عنوان و وارد کردن کتاب به سبد خانواده ها و علاقمند کردن آنها به مطالعه را بهترین راهکار عملی برای توسعه فرهنگی دانست.

 

 

وی ادامه داد: صرف هزینه در حوزه فرهنگ کتابخوانی را گام برداشتن در راستای توسعه پایدار است.

 
مهدی قاسمی مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان زرند نیز با ارائه گزارشی از عملکرد فعالیتهای  انجمن کتابخانه های عمومی سطح شهرستان کتابخانه های عمومی را بعنوان مناسبترین مکان برای بهره گیری از کتاب های مفید یاد کرد و فضای کتابخانه را عاملی اثرگذار در جذب نوجوانان و جوانان به مطالعه و عادت به آن دانست.

 

ایشان همچنین تعداد کتابخانه ها را ۷ باب با بیش از ۷۷۶۵۴ نسخه کتاب ذکر نمود و تعداد اعضای فعال کتابخانه ها رادر طول سال جاری ، ۶۲۴۷ نفر عنوان نمود.

 
قاسمی میانگین سرانه مطالعه کتاب را ۷۴ دقیقه اعلام کرد و افزود: باید با راهکارهای عملی در جهت ساخت و تبدیل برخی اماکن به عنوان کتابخانه های عمومی فرهنگ مطالعه را بهبود بخشیم.

 

Farmandari-Zarand_ (2)

Farmandari-Zarand_ (3)

 

انتهای پیام/