علمای حوزوی عهده دار معرفی نشاط فرهنگ دینی در جامعه هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروزدر جلسه ستاد احیای امر به معروف تغییر فرهنگ جامعه و معرفی نشاط دینی در عرصه اجتماعی را رسالت علمای حوزوی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروزدر جلسه ستاد احیای امر به معروف تغییر فرهنگ جامعه و معرفی نشاط دینی در عرصه اجتماعی را رسالت علمای حوزوی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:فرهنگ دینی فرهنگی است که پشتوانه آن جهان بینی دینی خواهد بود و جهان بینی، آن نگرشی است که تکلیف ما را نسبت به همه چیز معین کرده و در واقع روش و منش زندگی را تعیین می کند.

 

حجت الاسلام سلطانی با تأکید بر نقش سازنده فرهنگ دینی در سطح جامعه،یادآورشد:فرهنگ جامعه ما متأثر از موضوعات و محیطهای مختلف است، و همین امر ریشه های فرهنگ دینی درجامعه را سست کرده است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند خاطرنشان کرد: بی نظمی بر موضوعات رایج در زندگی امروز حاکم است و در زندگی و برنامه ریزیهای علمی، نظم حاکم نیست، در حالی که در قرآن کریم بر این نکته تأکید شده و خداوند جهان را از روی نظم آفرید و انسانها نباید این توازن را به هم بزنند.

 

اکبر سلطانی اظهارداشت: در جامعه ما فرهنگ دینی به ظاهر رایج است، اما در باطن ریشه های این فرهنگ به دلیل هجومهایی که به آن شده،سست و اصالت آن سطحی شده است.

 

سلطانی ابراز داشت: علمای حوزوی و دانشمندان غیرحوزوی باید در این راستا وظایف خود را بخوبی انجام دهند و آن بخش از دین را که باعث نشاط دینی در عرصه اجتماعی می شود به اندازه کافی به جامعه معرفی کنند.

 

وی در پایان گفت: تغییر فرهنگ جامعه به عهده علما و طبقه تحصیل کرده است،این گروهها در جامعه ما باید دغدغه فرهنگی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/