ضرورت راه اندازی موزه در کوهبنان

موزه از جمله مراکز گردشگری و فرهنگی است که غنای آن، نشان دهنده ی رد پای تاریخ و بیانگر ارزش و اعتبار آن جامعه در عرصه فرهنگی و هنری به شمار می رود. اما متاسفانه شهر کوهبنان که عمری به قدمت تاریخ دارد فاقد موزه است.

ضرورت راه اندازی موزه در کوهبنان

 

صدای زرند – محمود جعفری : موزه از جمله مراکز گردشگری و فرهنگی است که غنای آن، نشان دهنده ی رد پای تاریخ  و بیانگر ارزش و اعتبار آن جامعه در عرصه فرهنگی و هنری به شمار می رود. اما متاسفانه شهر کوهبنان که عمری به قدمت تاریخ دارد فاقد موزه است.

 

 

کشف آثار باستانی در اطراف و اکناف کوهبنان، دلیل قدمت تاریخی این شهر است. به گونه ای که باستان شناسی به نام ارهوکریده در شرق کوهبنان نزدیکی های تخت امیر، مجموعه ای از ابزارآلات اواخر دوران میان سنگی و دوران نوسنگی که در میان آنها تکه های سنگ سه پهلوی سائیده شده که شیشه را خط می انداختند کشف کرده که این تکه های سنگ  وسیله صید برای بشر دوران میان سنگی محسوب می شده است. همچنین در اطراف این شهر باقیمانده هایی از قلعه قدیمی و کتیبه ای که در سنگ حجاری شده دیده شده است.

 

 

اکنون با توجه به اینکه کوهبنان با ارزش و غنای ویژه آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی خود می تواند در صنعت توریسم از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد و لزوم ایجاد موزه برای حفظ و نگه داری اشیاء تاریخی مکشوفه به شدت احساس می شود.

 

 

از مسئولان مربوطه خواهشمندیم جهت راه اندازی موزه در شهر تاریخی کوهبنان اقدام نمایند و با بهره گیری از استقبال عمومی گردشگران و استفاده از عواید غیرمستقیم آن، شکوفایی اقتصادی شهر را تضمین نمایند که اگر امروز در این زمینه کوتاهی شود فردا دیر است و شرمنده تاریخ خواهیم شد.

 

انتهای پیام/