دولت باید به بخش خصوصی کمک کند/ به حرکت و نگاه توسعه‌ای استاندار خوشبین هستیم

دکتر حسین امیری در گفت و گو اظهار کرد: در دو بحثِ سیاست های کلی نظام از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی و چشم انداز درازمدت کشور تاکید شده که باید از توان مردم و بخش خصوصی برای اداره کشور استفاده کنیم؛ راهی که همه دنیا و کشورهای توسعه یافته پیموده اند و می دانیم اقتصاد، تولید و صنعت عمده این کشورها توسط بخش خصوصی و مردم اداره می شود.

دکتر حسین امیری نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نگاه مدیریت استان نگاه تولیدی و توسعه ای باشد، حتما می تواند از همه ظرفیت ها استفاده نموده و موفق شود و ما به نگاه و حرکت آقای رزم حسینی خوشبین هستیم.

 

aMIRI_amiri

 

به گزارش صدای زرند، دکتر حسین امیری در گفت و گو اظهار کرد: در دو بحثِ سیاست های کلی نظام از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی و چشم انداز درازمدت کشور تاکید شده که باید از توان مردم و بخش خصوصی برای اداره کشور استفاده کنیم؛ راهی که همه دنیا و کشورهای توسعه یافته پیموده اند و می دانیم اقتصاد، تولید و صنعت عمده این کشورها توسط بخش خصوصی و مردم اداره می شود.

 

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته حاکمیت کار سیاست گذاری، نظارت و تسهیل امور را از طریق بانکها و دستگاه های حاکمیتی برای بخش خصوصی ریل گذاری می کند و باید از این تجربه مفید استفاده کنیم.

 

امیری تصریح کرد: در کشور ما دولت ها چندین سال مقاومت کرده یا لختی نشان می دادند که بخشی از آن طبیعی است اما به مرحله ای رسیده ایم که بخش خصوصی تا حدی به میدان آمده و گاهی دولت با بخش خصوصی رقابت می کند در حالی که باید به این بخش کمک کند.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه این ظرفیت در استان کرمان از دو جهت وجود دارد، گفت: اگر از توان فنی و مالی مردم و همچنین توانمندی نسبتا بالای بخش خصوصی استفاده شود، می توان در راستای توسعه استان گام برداشت.

 

وی اظهار کرد: بحث دیگر این است که استان کرمان با داشتن ظرفیت های طبیعی فراوان و ظرفیت بالای معادن که زیرساخت صنعت است، می تواند تبدیل به بهشت صنعت نیز بشود.

 

امیری تصریح کرد: با وجود تجربه جهانی، اصل ۴۴ قانون اساسی، چشم انداز نظام و با توجه به ظرفیت های فنی، مالی و طبیعی استان کرمان، اگر نگاه مدیریت استان نگاه تولیدی و توسعه ای باشد، حتما می تواند از این ظرفیت ها استفاده نموده و موفق خواهد بود.

 

وی بیان کرد: در گذشته نمونه هایی از جهش را در دوره استانداری آقایان کریمی و مرعشی در کرمان از جمله در مس، سنگ آهن، گردشگری مانند هفت باغ علوی، ارگ جدید بم و … داشته ایم.

 

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارگ جدید بم امروز به قطب خودروسازی تبدیل شده، اظهار کرد: این امر نتیجه نگاه توسعه ای و تولیدی است و در حال حاضر نیز این فرصت ایجاد شده و احساس می کنیم با نگاه توسعه ای و تولیدی آقای رزم حسینی، جهش دیگری در استان به وجود خواهد آمد و باید استان از ذهنیت و نگاه ایشان استفاده کند.

 

وی افزود: امضای تفاهمنامه های سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در استان در همین راستا است و در نهادهای خصوصی و عمومی اشتیقا خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد شده که به سمت استان آمده و منابع را تامین می کنند.

 

امیری خاطرنشان کرد: اگر نصف یا حتی یک چهارم تفاهم نامه های سرمایه گذاری عملی شود، در استان کرمان اشتغال و توسعه ایجاد خواهد شد و ما به حرکت و نگاه استاندار خوشبین هستیم.

 

انتهای پیام/