برگزاری مسابقات قرآن کریم وِیژه روستائیان در زرند

حجت الاسلام اکبر سلطانی با اعلام این خبر در خصوص جزئیات این مسابقه بیان داشت: مسابقات قرآن کریم وِیژه روستائیان در رشته های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم صبح امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی زرند و با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند از برگزاری مسابقات قرآن کریم ویژه روستائیان با مشارکت اداره جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد.

IMG_1373

به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان، حجت الاسلام اکبر سلطانی با اعلام این خبر در خصوص جزئیات این مسابقه بیان داشت: مسابقات قرآن کریم وِیژه روستائیان در رشته های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم صبح امروز در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی زرند و با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات جهت شرکت در مرحله استانی به کمیته دهه فجر معرفی می شوند.

 

حجت الاسلام سلطانی در حاشیه این مراسم طی گفتگویی قرآن را کتاب هدایت عنوان و گفت: از بین صفات و خصوصیات قرآن کریم این مهمترین ویژگی آن است.

 

اکبر سلطانی ابراز داشت: خدای کریم برای هدایت انسانها، پیامبران بسیاری را فرستاده که برخی دارای معجزه و برخی دیگر علاوه بر معجزه دارای کتاب نیز بودند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند تصریح کرد: قرآن خویش را کتاب هدایت می‌داند و این از مهم‌ترین اوصاف این کتاب شریف است. در چندین مقام برای خود مصدر هدایت را به کار می‌گیرد.

 

سلطانی اظهارداشت: هدایت برای انسانی که از محدوده‌ی غرائز بیرون آمده و می‌خواهد با اختیار،عقل و اندیشه مستقل راه زندگی پیش گیرد مانند آب، هوا و نور از ضروریات حیاتی است که هیچ علم و مدرسه‌ای نمی‌تواند رفع این احتیاج و ضرورت را مرتفع سازد.

 

ایشان تاکید کرد: تنها یک کتاب مبین است که روشن و قاطع خود را کتاب هدایت معرفی می‌کند و به پیروانش تعلیم می‌دهد که شبانه‌روز همین هدایت را بجویید.

 

اکبر سلطانی درادامه گفت: این امر نشان‌دهنده‌ی شدت نیاز انسان به هدایت است و قرآن یگانه هادی کامل و جامع برای رفع این نیاز است.

 

وی در پایان گفت:همین قدرت هدایت بود که بشر گمراه جاهلی را که در میان خرافه و اوهام غوطه می‌زد و از علوم و معارف بهره‌ای نداشت و با مکتب های دنیا آشنا نبود حاکم بر ملل متمدن و مردم درس خوانده کرد.

 

IMG_1362 IMG_1365

 

انتهای پیام/