برگزاری کارگاه آموزشی “آفات و بیماری های درختان زرشک و طرز تهیه نهال سالم زرشک” در شهرستان زرند

در این کارگاه ۵۰ نفر از کشاورزان و بهره برداران منطقه، کارشناسان ناظر و مسئولین مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان حضور داشتند که شرکت کنندگان با آفات و بیماریهای گیاه زرشک، نحوه مبارزه با آنها، طریقه ی کشت و روش های افزایش سطح زیر کشت این محصول آشنا شدند.

کارگاه آموزشی یک روزه ای تحت عنوان “آفات و بیماری های درختان زرشک و طرز تهیه نهال سالم زرشک” درمحل روستای دشتخاک از توابع شهرستان زرند برگزار گردید.

 

 aboutzereshk

صدای زرند: بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، پرویز رستگاری مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به بحران خشکسالی های اخیر در منطقه کم آبی مانند استان کرمان، کشت گیاهانی با نیاز آبی کم، یکی از راهکارهای اصولی جهت برون رفت از این معظل به شمار می آید. و از آنجا که گیاه زرشک از جمله گیاهان مقاومی است که قابلیت رشد و تولید را در شرایط کم آبی و شوری دارد، و لزوم توجه بیشتر به افزایش سطح زیر کشت آن، ضمن بالا بردن ظرفیت تولید این محصول، در حفاظت از خاک منطقه نیز می تواند موثر باشد.

رستگاری افزود: به همین منظور کارگاه آموزشی یک روزه ای تحت عنوان “آفات و بیماری های درختان زرشک و طرز تهیه نهال سالم زرشک” درمحل روستای دشتخاک از توابع شهرستان زرند برگزار گردید.

وی گفت: در این کارگاه که با همکاری مدیریت حفظ نباتات استان و با حضور ۵۰ نفر از کشاورزان و بهره برداران منطقه، کارشناسان ناظر و مسئولین مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان برگزار گردید شرکت کنندگان با آفات و بیماریهای گیاه زرشک، نحوه مبارزه با آنها، طریقه ی کشت و روش های افزایش سطح زیر کشت این محصول آشنا شدند و به سوالات آنها راهکار مناسب ارائه گردید.

انتهای پیام/