ضرورت برگزاری تورهای گردشگری در کوهبنان

زیارتگاه ها و آثار باستانی و اماکن تاریخی مانند زیارتگاه بی بی عصمت، امامزاده سلیمان، امامزاده زید، زیارتگاه بی بی خاتون، تخت لطیفی، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، خواجه خضر، مسجد جامع، مسجد امام، قلعه رتک، آرامگاه برهان الدین، برج درشوئیه، قلعه دختر، قلعه ده علی، آسیاب های آبی، خانه های صخره ای و آکواریوم طبیعی روستای درگزک از جمله ظرفیت های گردشگری کوهبنان هستند.

شهرستان کوهبنان دارای ظرفیت بالایی از نظر توسعه گردشگری است و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

 

ضرورت برگزاری تورهای گردشگری در کوهبنان

صدای زرند- مریم پارسا : به عقیده بسیاری از کارشناسان، سرمایه گذاری در عرصه گردشگری یکی از زود بازده ترین سرمایه گذاری هاست و توسعه گردشگری و تفریحات مربوط به آن از عوامل موثر در شکل دهی الگوی توسعه هر منطقه بوده و تامین کننده مزایای مستقیم و غیرمستقیم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی بسیاری برای میزبان است. شهرستان کوهبنان دارای ظرفیت بالایی از نظر توسعه گردشگری است و هر ساله مسافران و گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

 
زیارتگاه ها و آثار باستانی و اماکن تاریخی مانند زیارتگاه بی بی عصمت، امامزاده سلیمان، امامزاده زید، زیارتگاه بی بی خاتون، تخت لطیفی، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، خواجه خضر، مسجد جامع، مسجد امام، قلعه رتک، آرامگاه برهان الدین، برج درشوئیه، قلعه دختر، قلعه ده علی، آسیاب های آبی، خانه های صخره ای و آکواریوم طبیعی روستای درگزک از جمله ظرفیت های گردشگری کوهبنان هستند و سرمایه گذاری در این شهرستان می تواند توسعه و رونق گردشگری ر ا به همراه داشته باشد.

 
بدون شک دست اندرکاران صنعت گردشگری می توانند با برگزاری تورهای گردشگری سیل عظیم گردشگران ایرانی را و بخصوص خارجی ها را به شهرستان تاریخی کوهبنان هدایت کنند و ایجاد امکانات و زیرساخت های برگزاری این تورهای تفریحی نیز ساده است و می توان با ارائه تسهیلات ویژه به اقامتگاه های بومی و محلی و ساخت کمپ های دایمی و فراهم نمودن امکانات اقامتی مناسب گردشگران بسیاری را به شهرستان کوهبنان جذب نمود که البته این امر بدون مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر نخواهد بود.

 
به هر حال امید است با همکاری و تعامل مسئولان شهرستان و بخش خصوصی ما شاهد برگزاری تورهای گردشگری در شهرستان کوهبنان باشیم و این شهرستان بتواند به رشد و توسعه و پیشرفتی که شایسته آن است دست یابد و به یکی از قطب های اصلی گردشگری در استان پهناور کرمان تبدیل گردد.

 

انتهای پیام/