توزیع بیش از ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: امسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی در این شهرستان توزیع شده است.

فرماندار کوهبنان گفت: امسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و ۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی در این شهرستان توزیع شده است.

 

 سیدمجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند، سیدمجتبی هاشمی فرماندار کوهبنان در جمع نمازگزاران جمعه کوهبنان اظهار داشت: امسال ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در قالب ماده‌های دو درصد نفت و گاز، استانی و الزامات و ۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی در قالب ۲۲ تبصره از ماده ۱۸۰ شهرستان توزیع شده است.

 
وی ادامه داد: شناسایی و سرکشی خانواده‌های نیازمند، ارائه کمک‌های نقدی و سبد کالا به نیازمندان و تلاش برای راه‌اندازی مجمع خیران فرهنگیان با همکاری آموزش و پرورش و فرهنگیان به منظور رفع مشکلات دانش‌آموزان نیازمند از جمله کارهایی است که در رسیدگی به امور نیازمندان انجام شده است.

 
هاشمی به حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: پیگیری راه‌اندازی اورژانس ۱۱۵ دهستان ده‌علی و تلاش برای افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان در دهه فجر که از سال ۸۸ آغاز شده، صورت گرفته که شامل پنج اتاق عمل، اورژانس، ساختمان اداری، بخش‌های زنان و زایمان و بستری با ۹۸ درصد پیشرفت در حال انجام است.

 
این مسئول پیگیری رفع مشکلات مربوط به درمانگاه تأمین اجتماعی و بحث بیمه روستایی و اختصاص وام‌های شبکه بهداشت و درمان به روستاییان را از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه برشمرد.

 
فرماندار کوهبنان یادآور شد: مشخص شدن ردیف‌های سازمانی و پست‌های پزشکی بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان، تخصیص اعتبارات لازم توسط دانشگاه علوم‌پزشکی برای خرید تجهیزات بیمارستان، حضور پزشکان متخصص قلب، داخلی، زنان، اطفال و جراحی در هفته دو روز از جمله اقدامات حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

 
وی پیگیری راه‌اندازی داروخانه شماره دو مرکز شهرستان، پیگیری حضور دندانپزشک در شهرستان، احداث ساختمان مرکز بهداشتی درمانی شهری کوهبنان، اورژانس ۱۱۵ کیانشهر و تکمیل سه باب منزل مسکونی ویژه پزشکان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد.

 
هاشمی پیگیری ساخت دبستان شش کلاسه شهید مفتح، تشکیل مجمع خیران مدرسه‌ساز و راه‌اندازی مرکز مشاوره روان‌شناختی ابوحامد کوهبنانی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را از خدمات مربوط به حوزه آموزش و پرورش دانست.

 
این مسئول پیگیری احداث استخر شنا در اردوگاه شهید دانشوری‌نسب، راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و تکمیل و تجهیز آزمایشگاه مرکزی را از خدمات نظام برای رفاه حال دانش‌آموزان در این شهرستان اعلام کرد.

 
فرماندار کوهبنان با اشاره به بهسازی و بازسازی پمپ بنزین پس از ۲۰ سال با همکاری بخش خصوص و شرکت تعاونی روستایی و پیگیری راه‌اندازی جایگاه CNG در کوهبنان گفت: پیگیری اختصاص بودجه راه ارتباطی کوهبنان به زرند و مرکز استان، اتمام شش کیلومتر پایانی جاده پشتکوئیه نیز در سال‌جاری انجام شده است.

 
وی با اشاره به پیگیری تکمیل سالن ورزشی دهستان ده‌علی و امورات مربوط به هیئت‌های ورزشی از برق‌رسانی به روستای زعفرانیه، تأمین روشنایی خیابان‌های سطح شهر و روستاهای رشک سفلی، سبتک و طغرالجرد و مسیر تنگل پابدانا خبر داد.

 
هاشمی با اشاره به اجرای ۲۵ کیلومتر برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق و برگزاری جشن پایان برق‌رسانی در شهرستان افزود: تمام توان خود را به کار بسته‌ایم تا روشنایی بلوار بین مرکز شهرستان و دهستان جور نیز اجرایی شود.

 
این مسئول با بیان اینکه تأمین آب مجتمع فیدکوئیه در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می‌شود، گفت: ایستگاه پمپاژ روستاهای رتک، شکرآباد و تعویض لوله‌های آب روستای خانمکان، حل مشکل آب کشاورزی ده‌ملک، اسماعیل‌آباد و دهنو خواجه، مشکل آب شهرک صنعتی نیز پیگیری شده و به نتایجی هم رسیده است.

 
فرماندار کوهبنان ادامه داد: شهرداری کوهبنان با همکاری و همیاری شورای اسلامی گام‌های خوبی در راستای رفاه حال شهروندان و آبادانی شهر برداشته که از آن جمله تکمیل باند دوم بلوار شهید صدوقی کوهبنان و پیگیری اصلاح معابر و خیابان‌ها است.

 
وی عنوان کرد: یکی از دغدغه مسئولان شهرستان عدم وجود فضای تفریحی و ورزشی ویژه بانوان بود که با همت شهرداری عملیات ساخت پارک ویژه بانوان در مرکز شهرستان آغاز شده که امیدواریم این مهم در بخش طغرالجرد هم عملی شود.

 
هاشمی از ساخت ساختمان جدید غسالخانه مرکز شهرستان در ضلع غربی امامزاده سلیمان‌شاه خبر داد و افزود: این پروژه تاکنون از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است.

 
این مسئول تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن شهرستان بر روی گسل مشهور و خطرناک کوهبنان، احداث پد بالگرد پایگاه امدادی کوهبنان در دستور کار قرار دارد تا در صورت بروز هر گونه حادثه بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن مدیریت بحران بیشترین خدمات را به حادثه‌دیدگان ارائه کرد.

 
فرماندار کوهبنان از آسفالت محوطه امامزاده بی‌بی عصمت، ساماندهی اطراف گلزار شهدای مرکز شهرستان و امامزاده سلیمان‌شاه، افتتاح دهکده نمونه کشاورزی و شیلات اداره اوقاف در روستای شش‌دانگ وقف ساوند خبر داد و افزود: به‌زودی این روستا با توجه به اقلیم و شرایط خاص به عنوان یکی از روستاهای گردشگری شهرستان مطرح می‌شود.

 
هاشمی همچنین از اجرای طرح تعاونی سد جور برای کاشت ۱۰۰ هکتار گل محمدی، اجرای طرح پرورش گاو شیرده در مجتمع دامپروری شهرستان و آغاز به کار طرح تعاونی فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی و… در شهرستان خبر داد.

 
انتهای پیام/