ثبت ۱۰ وقف جدید به ارزش ۷ میلیارد ریال در زرند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند از ثبت ۱۰ وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

علی حسنی‌نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند از ثبت ۱۰ وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

 

علی حسنی‌نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند

 

به گزارش صدای زرند، علی حسنی‌نژاد ظهر امروز در دیدار کارکنان اوقاف شهرستان زرند با امام جمعه زرند گفت: در زمینه گسترش سنت حسنه وقف، ائمه جمعه و روحانیان جایگاه والایی دارند و می‌توانند‌ ثمرات وقف در جامعه را برای مردم بازگو کنند.

 
وی از ثبت ۱۰ مورد وقف جدید‌ در سال‌جاری خبر داد و افزود: این وقف‌ها ‌در زمینه‌های نشر فرهنگ مهدویت‌، کمک به زوج‌های جوان ‌و خانه‌های قرآنی است.

 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زرند ارزش ریالی این وقف‌ها را بالغ بر‌ هفت میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این زمینه با توجه به نیازها، مشاوره‌ها از سوی اداره اوقاف به مردم داده می‌شود.

 
وی همچنین از وجود ۴۸۵ موقوفه در زرند خبر داد و عنوان کرد: کل رقبات ثبت شده در سامانه اوقاف این شهرستان ۹۸۰ رقبه است.

 
حسنی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان زرند ۲۱ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد، تصریح کرد: بالغ بر ۷۵ درصد کل موقوفات با نیت عزاداری سید‌الشهدا (ع) انجام می‌شود.

 
وی‌ گفت: ‌۹۳۰ نفر مستاجر مسکونی و کشاورزی و ۵۰ نفر نیز مستاجر تجاری هستند.

 
رئیس اداره اوقاف زرند یادآور شد: در زمینه سنت حسنه وقف در شهرستان زرند خانواده‌های معظم شهدا پیشتاز بودند.

 
وی با بیان اینکه بیشتر وقف‌های انجام شده در شهرستان زرند در زمینه ساخت حسینیه، مسجد و خانه عالم است، اظهار کرد: از مردم نیکوکار شهرستان درخواست داریم تا در زمینه رفع نیازهای مردم شهرستان وقف‌های خود را انجام دهند.

 
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند نیز با بیان روایت‌هایی از مزایای وقف و اتصال به خدا به واسطه انفاق و صدقه‌ گفت: صدقه قبل از آنکه به دست فقرا برسد به دست خداوند متعال می‌رسد و اجر و پاداش آن نیز نصیب انسان می‌شود و قطعا ما از آثار این معامله با خداوند بهره‌مند می‌شویم.

 
وی با بیان اینکه مردم باید در عرصه وقف جدی‌تر از گذشته مشارکت کنند، تصریح کرد: علاوه بر اینکه صدقه جاری برای واقف بر جای می‌ماند، مشکلات بسیاری در جامعه ‌در سایه وقف حل و فصل می‌شود.

 
امام جمعه زرند اظهار امیدواری کرد که واقفان با سنجیدن نیازهای اساسی جامعه، وقف‌های اثرگذار انجام دهند و شرایطی ‌فراهم کنند تا افراد بیشتری‌ از آثار و ثمرات وقف بهره‌مند شوند.

 
وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از معضلات جامعه اسلامی در ابعاد اقتصادی و فرهنگی را رفع کند، خاطرنشان کرد: عامل وقف و واقفان خیر‌اندیش در تحول ساختار فرهنگی و اقتصادی جامعه به ویژه ریشه‌کنی فقر نقش موثری دارند.

 
انتهای پیام/