سهم راه ها در تصادفات پایین است

کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با ارزیابی از وضعیت تصادفات مشخص می شود، بخش زیادی از تصادفات ناشی از خطاهای انسانی و سهم راه ها در این حوزه بسیار پایین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با ارزیابی از وضعیت تصادفات مشخص می شود، بخش زیادی از تصادفات ناشی از خطاهای انسانی و سهم راه ها در این حوزه بسیار پایین است.

 

کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی

 

به گزارش صدای زرند، داوود کشاورزیان شامگاه جمعه در پایان سفر دو روزه به کرمان، افزود: بخشی از فعالیت های سازمان به منظور حفظ سرمایه ملی است یعنی راهی که ساخته شده باید نگهداری شود و در سازمان راهداری سیاست گذاری به این شکل است که هزینه ها و اعتبارات با اولویت ارتقای ایمنی تخصیص داده می شود.

 
وی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای وسیع ترین راه های کشور است، تصریح کرد: ۹ هزار کیلومتر انواع راه ها در استان کرمان وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است و با توجه به همجواری با بندرعباس یکی از راه های پرتردد در استان است.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: سیاست سازمان راهداری این است که اعتبارات در کشور به شکل عادلانه و متناسب با مولفه هایی از جمله میزان ترافیک و غیره توزیع شود.

 
وی با اشاره به فعالیت های سازمان راهداری، خاطرنشان کرد: در سازمان راهداری و بخش راهداری فعالیت های متعددی انجام می شود که بخشی از این فعالیت ها ناظر به باز بودن راه ها از قبیل ریزش کوه و غیره و بخشی از فعالیت ها ناظر به ارتقای ایمنی راه ها از قبیل خط کشی، روشنایی و غیره است.

 
کشاورزیان، با اشاره به اینکه ۱۶۳ نقطه حادثه خیز در استان کرمان وجود دارد، گفت: نقاط حادثه خیز براساس ضریب تصادفات جرحی و فوتی مشخص می شوند و بخش زیادی از نقاط حادثه خیز در استان کرمان اصلاح شدند و با توجه به اینکه اولویت سازمان ارتقای ایمنی جاده هاست امیدواریم سال آینده اعتبارات این حوزه افزایش یابد.

 
وی افزود: باید اقداماتی انجام شود که سهم راه در تصادفات جاده ای به صفر برسد زیرا عوامل متعددی در تصادفات نقش دارند اما باید کاری کنیم که سهم راه را در تصادفات به صفر برسانیم.

 
وی گفت: راهکارهایی برای ارتقای ایمنی راه ها از جمله خط کشی جاده ها، اصلاح شیب جاده ای، نصب علایم، اصلاح شانه خاکی جاده و غیره وجود دارد.

 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر اینکه باید راه ها را بخشنده نگه داریم یعنی راهی که خطاهای کوچک را مجازات سنگین نکند، تصریح کرد: اولویت ارتقای ایمنی راههاست و بخش ایمنی نسبت به بخش نگهداری اعتبار چندانی نیاز ندارد و به طور قطع در زمانی که دچار محدودیت اعتبارات هستیم ایمنی راه ها را می توانیم داشته باشیم.

 
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه استان کرمان بهشت معادن است و شاید راه های موجود جوابگوی حمل و نقل جاده ای استان کرمان نباشد، آیا برای ارتقا راه های استان تدبیری اندیشیده شده است، گفت: بیش از یکهزار و ۴۰۰ تردد شمار در جاده های سطح کشور نصب شده که وضعیت راه ها را کنترل می کند به طور طبیعی راه هایی که نیاز به ارتقا داشته باشند بر اساس اطلاعات از طریق تردد شمار قابل انجام است.

 
وی با بیان اینکه دولت امسال به راهداری نگاه ویژه ای داشته و اعتبارات نسبت به سال گذشته در این حوزه دو برابر شده است، تصریح کرد: به همین نسبت وضعیت اعتبارات استان کرمان افزایش داشته است.

 
کشاورزیان افزود: اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان بود که امسال به ۹۵ میلیارد تومان رسیده که نصف این اعداد به راه و شهرسازی جنوب استان کرمان تخصیص داده شده است.

 
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اعتبارات فصل راهداری در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده که امیدواریم سال آینده همین رشد را داشته باشد.

 
کشاورزیان، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه در سطح کشور وجود دارد که حدود ۸۵ هزار کیلومتر آن راه غیر روستایی است، گفت: برای ساخت این راه ها بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و برای نگهداری آنها نیز حدود چهار درصد اعتبار باید وجود داشته باشد.

 
وی با اشاره به بازدید خود از پروژه محور کرمان – زرند خاطرنشان کرد: این پروژه فعال است که امیدواریم ۱۵ کیلومتر هرچه سریع تر احداث شود و اگر زیرسازی آن انجام شود، می توانیم در ارتباط با آسفالت آن کمک کنیم.

 

انتهای پیام/