برگزاری یادواره های شهدا در زرند

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف شهرستان زرند با شکوه خاصی برگزار شد.

 

Yadvare-Shohada-93_ (4)

 

 

 

همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف شهرستان زرند با شکوه خاصی برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) هشتمین یادواره چهار شهید والا مقام روستای هنجروئیه و هشت شهید گمنام مسجد ابوالفضل شهرستان زرند، یادواره شهدا ده شیخ‌سربنان و یادواره‌های شهدای دهستان محمدآباد، روستای بهشتی و شهرک رزمندگان باشکوه خاصی برگزار شد.

 
در این مراسم معنوی جمعی از فرماندهان سپاه ناحیه مقاومت شهرستان زرند و جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و شهیدپرور به‌ویژه جوانان و نوجوانان حضور داشتند.

 
حجت‌السلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند درباره نقش شهدا  در دوران دفاع مقدس مطالبی گفت: شهدا با پیروی از ولایت در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در مقابل جنگ سخت دشمنان تا به دندان مسلح ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن ندادند.

 
وی افزود: همه باید مدیون خون شهدا باشیم و با ادامه دادن راه آنها و پیروی از ولایت در جنگ نرم دشمن توطئه‌های آنها را خنثی کنیم تا در قیامت در پیشگاه خداوند و شهدا روسفید باشیم.

 
این مسئول تصریح کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی خود در انحراف جوانان و نوجوانان در تلاشند، بنابراین باید بیش از پیش در مقابله با این دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشیم.

 
عباس محمدی دبیر برگزاری این یادواره هم هدف از برگزاری این مراسم را گسترش فرهنگ شهید و شهادت و انتقال ارزش‌های والای شهیدان به نسل جوان بیان کرد.
همچنین در فضایی آکنده از معنویت یادواره شهدا ده شیخ‌سربنان با حضور امام جمعه، فرماندار، بخشدار، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و بسیجیان با شکوه خاصی برگزار شد.

 
حجت‌السلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند در این مراسم با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم با تاکید بر این نکته که باید همه باور داشته باشیم شهیدان زنده و حاضر و ناظر ما هستند، افزود: مهمترین ویژگی بارز شهدای ما ولایتمداری آنها بود که در واقع برگرفته از مکتب عاشوراست.

 
وی تصریح کرد: شهدای ما به ندای امام راحل لبیک گفتند و با توجه به اینکه هدف آنها مشخص بود تا آخرین لحظه عمر خود در دفاع از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی ایستادگی کردند.

 
ابراهیمی همچنین پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف را به برکت خون شهدا و تبعیت از فرامین ولایت فقیه دانست و افزود: در دوران انقلاب اسلامی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مسیر پیروی از ولایت فقیه و پیشرفت‌های کشور پیشگام بوده‌اند.

 
وی مهمترین هدف برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

 
به گزارش صدای زرند، در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مدیحه‌سرایی در وصف شهید و شهادت شور و حال حماسی و معنوی خاصی بر فضای برگزاری یادواره‌ها حاکم کردند.

 

 

یادواره شهدا ده شیخ‌سربنان :

Yadvare-Shohada-93_ (3)

Yadvare-Shohada-93_ (2)

یادواره‌های شهدای دهستان محمدآباد :

 

 

Yadvare-Shohada-93_ (1)

Yadvare-Shohada-93_ (4)

Yadvare-Shohada-Mohamad-abad (1)

Yadvare-Shohada-Mohamad-abad (2)

Yadvare-Shohada-Mohamad-abad (3)

انتهای پیام/