افتخاری برای شطرنج زرند – کسب ریتینگ بین المللی شطرنج توسط مجتبی فضائلی

قدرت هر شطرنج باز با امتیازی موسوم به ریتینگ (به انگلیسی: Rating) مشخص می‌شود. این عدد بر اساس بازی های رسمی انجام شده هر بازیکن تعیین می‌شود و هر چه این عدد بیشتر باشد نشان دهنده آنست که شطرنج باز قویتر است و هر سه ماه یکبار توسط فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) لیست بازیکنان دارای […]

قدرت هر شطرنج باز با امتیازی موسوم به ریتینگ (به انگلیسی: Rating) مشخص می‌شود. این عدد بر اساس بازی های رسمی انجام شده هر بازیکن تعیین می‌شود و هر چه این عدد بیشتر باشد نشان دهنده آنست که شطرنج باز قویتر است و هر سه ماه یکبار توسط فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) لیست بازیکنان دارای ریتینگ (درجه) بین المللی منتشر می‌شود.

صدای زرند

به گزارش “صدای زرند”،‌ با انتشار جدیدترین لیست بازیکنان دارای ریتینگ بین المللی توسط فیده، نام مجتبی فضائلی با درجه بین المللی ۱۷۰۷ در این لیست قرار گرفت. مجتبی فضائلی که ریاست و سرپرستی هیئت شطرنج شهرستان زرند را برعهده دارد در پایان مسابقات لیگ دسته اول کشور که به میزبانی استان کرمان و در مهرماه سال جاری برگزار شد موفق به کسب این عنوان شد.

گفتنی است برای کسب ریتینگ بین المللی باید در یک یا چند دوره مسابقات شطرنج که اصطلاحاً rated هست یعنی نتایج آن به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال و ارزیابی می شود، با ۹ بازیکن دارای ریتینگ بین المللی مسابقه داده و از این ۹ بازی حداقل یک امتیاز کسب نمود (یک برد یا دو مساوی). البته نیازی نیست که تمام ۹ بازی در یک دوره از مسابقات انجام گیرد بلکه از زمانی که یک امتیاز از یک یا دوبازیکن ریتینگ دار در یک دوره از مسابقات توسط بازیکن بدون ریتینگی گرفته شود اصطلاحاً بازیکن wait می شود یعنی منتظر کسب ریتینگ می شود و می تواند بقیه بازیهایش را در مسابقات دیگر و در برابر حریفان دارای ریتینگ بین المللی انجام دهد تا ۹ بازیش کامل شود. به عنوان مثال: آقای فضائلی با شرکت در سه جام اولین دوره جام نوابی در سال گذشته و دردومین دوره جام نوابی در سال جاری و در مسابقات لیگ دسته اول کشوردر سال جاری و با کسب ۳ امتیاز از ۱۰ بازیکن دارای ریتینگ بین المللی موفق به کسب ریتینگ بین المللی ۱۷۰۷ شد.

انتهای پیام/

[divider]

پی نوشت سایت خبری تحلیلی صدای زرند:

صدای زرند بر خود لازم می داند که این افتخارآفرینی را به جناب آقای مجتبی فضائلی تبریک گفته و از خداوند منان برای ایشان آرزوی سلامتی و بهروزی داریم. امیدواریم که با حمایت از این عزیزان بتوانیم در آینده شاهد افتخارآفرینی های بیشتر ورزشکاران شهرستان باشیم.