شرکت هلدینگ هنرمندان کرمان تشکیل شود

استاندار کرمان خواستار تشکیل شرکت هلدینگ اقتصادی فرهنگی و هنری هنرمندان این استان شد.

استاندار کرمان خواستار تشکیل شرکت هلدینگ اقتصادی فرهنگی و هنری هنرمندان این استان شد.

 

ostandar6

 

به گزارش صدای زرند به نقل از مهر، علیرضا رزم حسینی عصر سه شنبه در نشست با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیشنهاد می شود که از هنرمندان برای اداره تالار مرکزی کرمان استفاده شود.

 
رزم حسینی از حمایت دولت از تالار مرکز خبر داد و افزود: این مجتمع باید درآمدزایی داشته باشد.

 
وی بر لزوم تشکیل شرکت هلدینگ اقتصادی، هنری و فرهنگی هنرمندان استان کرمان تاکید و تصریح کرد: ظرف سه ماه آینده این شرکت ثبت شود و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

 
نماینده عالی دولت در استان کرمان راه اندازی این شرکت را گامی مهم برای تقویت اقتصاد هنرمندان استان کرمان دانست و افزود: تالار مرکزی کرمان براساس ضابطه به هنرمندان واگذار شود.

 

 
لزوم تدوین تقویم برنامه های هنری کرمان

 
وی بر لزوم تهیه تقویم برنامه های هنری کرمان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های استان کرمان در حوزه موسیقی سنتی می می توان برنامه هایی را برای استفاده تورهای گردشگری از این ظرفیت هنری کرمان طراحی کرد.

 
استاندار کرمان با بیان اینکه باید آثار هنری را ارج نهیم، گفت: باید با ایجاد جاذبه؛ مردم به ویژه جوانان را جذب کارهای فرهنگی کرد.

 

 
سرانه کرمانی ها از اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر ناچیز است

 
رزم حسینی خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی به کرمان شد و افزود: ظرفیت های لازم برای تحقق این امر در کرمان فراهم است.

 
وی سرانه مردم کرمان از اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر را ناچیز دانست و افزود: باید در اقتصاد فرهنگی خلق ثروت صورت گیرد و هنرمندان باید از محل فرهنگ خود درآمدزایی داشته باشند.

 
نماینده عالی دولت در استان کرمان بر لزوم واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری به مردم تاکید کرد و یادآور شد: بعد از گذشته ۳۵ سال از انقلاب توانایی واگذاری امور فرهنگی به جوانان را داریم.

 

انتهای پیام/