تغییر کاربری حمام تاریخی به زورخانه و موزه مردم شناسی در روستای احمد آباد زرند

حمام تاریخی روستای احمد آباد زرند به زورخانه و موزه مردم شناسی تبدیل شد.

حمام تاریخی روستای احمد آباد زرند به زورخانه و موزه مردم شناسی تبدیل شد.

 

Zorkhane-Ahmad-Abad_ (1)

 

به گزارش صدای زرند ، در مراسمی که با حضور خنجری فرماندار شهرستان زرند، دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، موحدی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، مساحی رئیس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان و جمع کثیری از مردم روستای احمد آباد برگزار شد، کاربری حمام تاریخی به زورخانه و موزه مردم شناسی تبدیل شد.

 
دکتر امیری ضمن ابراز خرسندی از تغییر کاربری حمام احمد آباد به ورزش سنتی و مذهبی ایرانی گفت: امیدواریم در سایر آثار تاریخی هم اتفاقات مشابهی بیافتد.

 
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حمایت خود را از فعالیت هایی که منجر به ایجاد نشاط و امید در جامعه می شود را اعلام کرد و افزود: در اکثر روستاهای زرند می توان چنین اقداماتی را انجام داد.

 
خنجری فرماندار زرند نیز گفت: شهرستان زرند که در آستانه تبدیل شدن به قطب صنعتی در جنوب شرق است، نیازمند به تفریحگاه های مناسب و متعدد است که انتظار داریم مسئولان میراث فرهنگی استان این موضوع را مورد توجه ویژه قرار دهند.

 
خنجری با اشاره به تعدد آثار تاریخی در شهرستان زرند خواست تا نسبت به ثبت ملی آثار شهرستان خصوصاً حمام احمد آباد که با اعتبارات دهیاری بهسازی شده، اقدام گردد.

 
موحدی معاون میراث فرهنگی استان نیز گفت: اقدام بسیار ارزشمندی است که در شهرستان زرند انجام شده و امیدواریم در سایر نقاط استان نیز با تغییر کاربری آثار به حفظ آثار کمک شایانی شود.

 
لازم بذکر است روستای احمد آباد در ۷ کیلومتری جنوب شهر زرند با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰۰ نفر واقع شده و دومین نقطه از شهرستان زرند است که صاحب زورخانه شده است.

 

Zorkhane-Ahmad-Abad_ (3)

Zorkhane-Ahmad-Abad_ (4)

Zorkhane-Ahmad-Abad_ (2)

 

منبع : سایت فرمانداری زرند

انتهای پیام/