برگزاری یادواره شهدای کوهبنان با حضور آیت‌الله خاتمی

امام جمعه کوهبنان گفت: یادواره شهدای شهرستان کوهبنان جمعه هفته آینده با سخنرانی آیت‌الله خاتمی در حسینیه سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

امام جمعه کوهبنان گفت: یادواره شهدای شهرستان کوهبنان جمعه هفته آینده با سخنرانی آیت‌الله خاتمی در حسینیه سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ضمن استناد به آیات و روایات مردم را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد.

 

 

وی با استناد به‌روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان می‌فرماید «رسول گرامی اسلام (ص) به مکارم اخلاق آراسته بودند و بر این امر تاکید داشتند».

 

 

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: قناعت از مکارم اخلاق است که نبی مکرم اسلام (ص) به آن آراسته بودند پس باید از لحاظ زندگی و همچنین رزق و روزی قانع باشیم و از حریص بودن دوری جوییم، زیرا سبب زحمت برای انسان می‌شود و عمر انسان را تلف می‌کند و شعله حرص خاموش‌شدنی نیست.

 

 

جعفری ضمن اشاره به حدیثی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) گفت: اگر می‌خواهید نفس خود را اصلاح کنید، میانه‌روی را در مسائل علمی، فرهنگی و عبادی پیشه خود قرار دهید و قناعت کنید که خداوند عبادت شما را پذیرا باشد.

 

 

وی ادامه داد: کسی که می‌خواهد، قانع باشد باید به‌سوی پاکیزگی و عفت گام بردارد و از غیبت، دروغ و لقمه حرام دوری جوید که رضایت خداوند در این است.

 

 

جعفری با استناد به حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: اگر کسی به‌قناعت دست یافت از غم و اندوه راحت می‌شود و از مشکلات و ناراحتی‌ها نجات پیدا می‌کند و در نهایت راضی به رضایت حضرت حق می‌شود که این امر شکر نعمت‌های الهی را در بر دارد.

 

 

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی گفت: یکی از نشانه‌های مومن از دیدگاه امام حسن عسکری (ع) قرائت زیارت اربعین است که این مهم در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود، لذا جا دارد مومنان در این مراسم حضوری گسترده داشته باشند.

 

 

امام جمعه کوهبنان اضافه کرد: هیئت‌های عزاداری طبق سال‌های گذشته در بقعه امامزاده سلیمان‌شاه و در جوار قبور مطهر شهدا گرد هم آیند و ضمن عزاداری بر اقامه نماز اول وقت اهتمام ورزند.

 

 

جعفری بیان داشت: زیارت امام حسین (ع)، ایستادگی در برابر دنیای استکبار و زنده نگه‌داشت روح حسینی از مولفه‌های روز اربعین است که در این راستا زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) نقش بسیار مهمی را ایفا کردند و درس اربعین این است باید یاد حقیقت و خاطره شهادت در مقابل توفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشته شود.

 

 

خطیب جمعه کوهبنان تأکید کرد: ایستادگی امام حسین (ع) در برابر ظلم و نترسیدن از دشمن، عظمت کار امام حسین (ع)، شجاعت‌ورزی ویژه و اخلاص از مهمترین شباهت‌های قیام امام حسین (ع) و جدش نبی مکرم اسلام (ص) بود.

 

 

جعفری به برگزاری یادواره ۳۲ شهید دهستان خرمدشت در روز اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: یادواره شهدای شهرستان کوهبنان هم در جمعه هفته آینده با سخنرانی آیت‌الله خاتمی در حسینیه سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود که جا دارد همگان در این برنامه‌ها حضوری پررنگ داشته باشند.

 

 

امام جمعه کوهبنان با استناد به سخنان رهبر فرزانه و متفکر انقلاب اسلامی به همایش ملی سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اظهار داشت: معظم له فرمودند «مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست، توقع من این است چه با سمینار و چه بدون آن تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند».

 

 

جعفری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد تحسین‌آمیز است لیکن این سمینارها و امثال آن چه معجزه‌ای می‌کند چرا اقدام اساسی و قاطع انجام نمی‌گیرد که نتیجه را مردم به‌طور ملموس مشاهده کنند».

 

 

وی از شهروندان کوهبنانی درخواست کرد که کمک‌های مالی خود را در اختیار مرکز نیکوکاری، خیریه سجادیه، کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر و دفتر امام جمعه قرار دهند تا گام‌هایی برای کمک به افراد نیازمند اما آبرومند جامعه برداشته شود.

 

 

انتهای پیام/