یادواره ۱۳۰ شهید شرکت زغال‌سنگ کرمان برگزار شد

ششمین یادواره ۱۳۰ شهید کارگر و کارمند شرکت زغال‌سنگ استان کرمان در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

ششمین یادواره ۱۳۰ شهید کارگر و کارمند شرکت زغال‌سنگ استان کرمان در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.

 

130-Shahid-ZeghalSank_03

 

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس ، عصر امروز ششمین یادواره ۱۳۰ شهید کارگر و کارمند شرکت زغال‌سنگ استان کرمان در فضایی آکنده از معنویت با حضور ائمه جمعه شهر‌های شمالی استان‌ کرمان، جمعی از مسئولان استانی و محلی، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان شهرستان زرند برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدحسین صابری‌ اراکی استاد حوزه و دانشگاه با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم  با اشاره به عظمت شهدا و خانواده‌های آنها اظهار داشت: حس خداپرستی شهدا بود که آسمانی شدند و شهدای ما در مکتب و دانشگاه امام حسین (ع) درس خواندند و با رفتن خود به ما فهماندند که ما نیز باید آسمانی شویم و از زمین و متعلقات و وابستگی‌های آن دل بکنیم.
صابری‌اراکی در ادامه فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از ارزش‌هایی دانست که با فرهنگ عاشورایی و قیام امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و ستم عجین شده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: پس از واقعه عظیم عاشورا، اعتبار و ارزش فرهنگ شهادت در نزد ایرانیان دوچندان شده و جنبه تقدس و الهی نیز به‌خود گرفته است تا جایی که یکی از علل موفقیت‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی همین عامل بود.
صابری‌اراکی ولایتمداری را از ویژگی‌های بارز شهدا دانست و گفت: در جنگ نرم امروز باید با پیروی از مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
به گزارش صدای زرند، ششمین یادواره ۱۳۰ شهید کارگر و کارمند شرکت زغال‌سنگ استان کرمان با برنامه عزاداری همراه بود و با حضور حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند و ائمه جمعه شهر‌های شمالی استان‌ کرمان، فرماندار زرند، فرماندهان نظامی و انتظامی‌، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ‌، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان، مسئولان فرهنگی و مدیران معادن شرکت زغال‌سنگ، جمعی از کارمندان و کارگران معادن، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و بسیجیان شهرستان زرند در محل سالن شیرودی این شهرستان برگزار شد.

 

 130-Shahid-ZeghalSank_04

130-Shahid-ZeghalSank_02

130-Shahid-ZeghalSank_01

 

 

انتهای پیام/