همه باید دغدغه پیشرفت استان را داشته باشند

استاندار کرمان گفت: همه افراد جامعه و گروه های سیاسی باید دغدغه توسعه و پیشرفت استان را داشته باشند.

استاندار کرمان گفت: همه افراد جامعه و گروه های سیاسی باید دغدغه توسعه و پیشرفت استان را داشته باشند.

 

Ostandar_01

 

به گزارش صدای زرند از ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در تالار وحدت این دانشگاه افزود: به دنبال واژگان اصلاح طلب یا اصولگرا نباشیم بلکه باید به دنبال پیشرفت استان باشیم و در این مسیر دغدغه سیاسی نداشته باشیم.

 
وی با اشاره به اینکه راه را برای ما گم کرده اند یا راه را گم کرده ایم، تاکید کرد: باید متمرکز شویم و همه در کنار هم باشیم.

 
وی گفت: وقتی نتوانستیم در استانی که پهناورترین استان کشور است ارتقای فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم چه منزلتی از دانشگاهی بودن است.

 
استاندار کرمان بیان کرد: وظیفه می دانم که در جمع دانشگاهیان باشم و با آنها گفت و شنود کنم.

 
وی افزود: ما شهدای زیادی برای سربلندی کشورمان دادیم و حتی هنوز هم در این راه شهید می دهیم ولی چرخش عقب افتادگی هنوز ادامه دارد.

 
رزم حسینی تصریح کرد: در این نشست می خواهیم بدانیم که چه باید بکنیم در جهانی که با تکنولوژی هر روز در حال پیشرفت است اما کشوری مانند ما که منابعی چون نفت، گاز، آب و ثروت بزرگ اجتماعی مانند مردم را دارد نتوانسته آن منزلت واقعی خود را در منطقه و دنیا پیدا کند.

 
وی گفت: دانشگاه نه تنها با صنعت بلکه با توسعه و پیشرفت هم رابطه ای ندارد.

 
استاندار کرمان افزود: چنانچه هدف بنیانگذار دانشگاه شهید باهنر مرحوم افضلی پور، تربیت دانشجوی کارآفرین بود ولی هنوز تحقق پیدا نکرده است.

 
وی اظهار کرد: وجود ۱۷۱ هزار دانشجو در استان می تواند نقش بسیار خوبی در فرهنگ، کارآفرینی، توسعه و آموزش داشته باشد.

 
وی تاکید کرد: استانید هم می توانند این نقش را ایفا کنند.

 
رزم حسینی گفت: نباید منتظر ابلاغ یا کاری از طرف مراکز بالا باشیم باید خود برای خودمان چاره ای بیندیشیم.

 
وی افزود: این بدین معنا نیست که کاری انجام نشده است ولی با همه خدماتی که انجام شده روند توسعه یافتگی هنوز وجود دارد و همواره هست.

 
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید، دولت را با ۱۳۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و فشارهای اقتصادی و تحریم ها و فضای بسیار بدی که در کشور بود تحویل گرفت و مردم عقلانیت سیاسی را با رای خودشان نشان دادند.

 
نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: در این مدت خدمات بسیار خوبی از سوی دولت یازدهم ارایه شده است.

 
وی گفت: با تجربه ای که پیدا کردم و با توجه به آشنایی که از برخی کشورها دارم با این ساختار دولتی و سیستم بروکراسی توسعه اتفاق نمی افتد.

 
وی افزود: سیستم اداری کشور ما از بالا به پایین است و خواستیم توسعه را از بالا به پایین به صورت فرمانی و دستوری اجرا کنیم.

 
رزم حسینی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری مشکل سرمایه گذار نداریم گفت: نزدیک به ۶۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری قابل اتکا در استان وجود دارد.

 
وی تصریح کرد: مشکل امروز ما اجرای سرمایه گذاری است که مربوط به قوانین مزاحم و اختیارات ناکافی است.

 
وی گفت: تصمیم گرفته ایم در کرمان اختیارات کافی را بگیریم و پیش می رویم تا اختیارات را بگیریم ولی باید با کمک همه باشد چرا که تنهایی نمی توان این کار را انجام داد.

 
استاندار کرمان با بیان اینکه هدف مثلث توسعه، توسعه ارکان دولت است گفت: در حوزه اقتصاد، سرمایه گذار هیچ وقت تکریم نشده است و در این مثلث خواسته ایم که سرمایه گذار تکریم شود.

 
وی افزود: در دانشگاه باید مشکلات را بگوییم نه اینکه در یک جمع علمی توقع آمار و ارقام و خوب گفتن را از من داشته باشید.

 

 

انتهای پیام/