معتادان بیشتر در معرض خطر ابتلا به ایدز هستند

معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: افراد معتادی که تزریق می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند.

معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: افراد معتادی که تزریق می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند.

 

 

سیدمحسن روح‌الامینی معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از فارس ، سیدمحسن روح‌الامینی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان کوهبنان اظهار داشت: به منظور افزایش آگاهی و ایجاد شرایط آموزش، روز اول دسامبر هر سال به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است، بیماری که تاکنون برای درمان قطعی آن هیچ درمان و دارویی یافت نشده است.

 
معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان بیان کرد: بیماری ایدز موجب تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن می‌شود که خود زمینه‌ساز بروز عفونت‌ها است، لذا شاهد هستیم این بیماری در کشورهای در حال توسعه به سرعت در حال پیشگیری است که تاثیر برجسته‌ای بر سلامت، توسعه اجتماعی و اقتصادی کشورها دارد.

 
وی ادامه داد: تشخیص آلودگی به ویروس ایدز از طریق اندازه‌گیری آنتی‌بادی تولید شده در بدن شخص علیه ویروس HIV صورت می‌گیرد و در حال حاضر ساده‌ترین روش برای تست، مراجعه به پایگاه‌های سازمان انتقال خون و اهدای خون است که به صورت رایگان انجام می‌شود.

 
معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان تاکید کرد: پس از آگاهی از آلودگی به ویروس ایدز ترس، نگرانی و افسردگی امری طبیعی است، لذا ممکن است، همین عوامل سبب از بین رفتن روحیه و در نهایت از پای درآمدن شخص شود.

 
روح‌الامینی ابراز داشت: تب، ضعف و خستگی، سردرد، بزرگ شدن غدد لنفاوی، التهاب و گلو درد، درد عضلات و مفاصل، حالت تهوع و استفراغ و گاهی اوقات اسهال، عرقشبانه، کاهش پلاکت‌های خون، گلبول‌های سفید خون و… از جمله علائم و نشانه‌های عفونت شیوع بیماری ایدز هستند.

 
وی یادآور شد: ویروس ایدز همیشه و به میزان زیاد در خون افراد آلوده و بیمار وجود دارد و اگر فردی با خون چنین افرادی در تماس باشد، ممکن است آلوده به ویروس ایدز شود، همچنین ممکن است این بیماری از طریق مادر هم به کودک منتقل شود که البته این بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد.

 
روح‌الامینی تصریح کرد: برای پیشگیری از انتقال بیماری از طریق خون باید از هرگونه تزریق، دریافت خدماتی مانند ختنه، سوراخ کردن گوش، خالکوبی و حجامت و… به روش‌های سنتی و غیربهداشتی صورت می‌گیرد، پرهیز و از مصرف سرسوزن، سرنگ و وسایل شخصی نظیر وسایل تراش و مسواک به صورت مشترک خودداری کرد.

 
معاون شبکه بهداشت و درمان کوهبنان بیان داشت: این بیماری از طریق دست دادن، بوسیدن، سرفه و عطسه کردن، خون دادن، نیش پشه و حشرات و حیوانات و… منتقل نمی‌شود.

 

وی عنوان کرد: افراد معتادی که تزریق می‌کنند و از سرنگ و سرسوزن مشترک بهره می‌برند بیشتر در معرض خطر ابتلا به ایدز قرار دارند.

 

انتهای پیام/