برگزاری همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در زرند

همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان زرند برگزار شد.

همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان زرند برگزار شد.

 

همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در زرند

 

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی با حضور امام جمعه، فرماندار ، مسوولان سپاه زرند و فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی یکشنبه شب در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرند برگزار شد.

 
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه زرند در این آیین گفت: با همکاری‌ مسئولان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ضرورت دارد که با تفکر بسیجی به سوی افزایش تولید در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و …. گام برداریم تا به پیشرفت و شکوفایی در حوزه اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دست پیدا کنیم.

 

 
تولیدات کشاورزی پایه و اساس نظام هستند

 
سرهنگ عبدالمجید زمانی ادامه داد: ما باید در زمینه تولید، درون‌زا باشیم، یعنی محور تولید را بر فکر، اندیشه و نیروی انسانی ایرانی بگذاریم.

 

 

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند، با از بین بردن تحریم ها، خودکفایی، پرورش داشته ها و قرار دادن امکانات در اختیار جوانان مستعد می توان به آن دست یافت.

 

 

وی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تعامل و همکاری بیش از پیش مسوولان و مردم است.

 
مدیر جهاد کشاورزی زرند نیز گفت: با توجه به خشکسالی‌ها و کمبود آب، اقدامات ارزشمندی در زمینه اصلاح الگوی کاشت شهرستان زرند و توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار صورت گرفته است که باید در این راستا بیشتر تلاش شود.

 

علی زارعی گفت: کشاورزی شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا تولیدات کشاورزی پایه و اساس کشور هستند.

 
وی اضافه کرد: حفظ و صیانت از خاک، صرفه جویی در بهره برداری از منابع آبی موجود، کاهش مصرف کود و سموم شیمیایی به منظور کاهش هزینه و تولید محصول سالم، حفاظت از محیط زیست، استمرار و ثبات تولید محصولات در کشاورزی پایدار مدنظر است.

 

 
بسیج یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی باشد

 

 
فرماندار زرند نیز اقتصاد مقاومتی را یک بحث جدی دانست و افزود: با دقت در سخنان مقام معظم رهبری در می‌یابیم که منظور ایشان از اقتصاد مقاومتی این است که روند رو به رشد اقتصادی کشور محفوظ بماند و آسیب‌پذیری اقتصادی به حداقل برسد به طوری که اقتصاد حتی در وضعیت فشار نیز رشد و شکوفایی خودش را داشته باشد.

 
حبیب‌الله خنجری گفت: بسیج نقش ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه‌های ملی ایفا کرده و تقویت روحیه بسیجی می‌تواند حل بسیاری از مشکلات این کشور را تسریع ببخشد و بسیج می‌تواند یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی باشد.

 
امام جمعه زرند هم با تجلیل از برگزارکنندگان این همایش با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته و جنگی نیست، افزود: در اقتصاد مقاومتی مصرف درست و بهینه، تولید و صادرات و نیز عدالت اقتصادی رکن‌های اساسی است که اقشار ضعیف جامعه را نیز در تولید و شکوفایی اقتصادی سهیم می‌کند.

 
حجت‌الاسلام علی ابراهیمی به توصیه‌های مقام معظم رهبری در رهایی از وابستگی به نفت اشاره و خاطرنشان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب یک دستورالعمل مدبرانه و به‌روز است و بر همین اساس ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های شهرستان در زمینه‌های مختلف و از تجارب عملی کارآفرینان استفاده کنیم.

 

 

وی با اشاره به نقش ارزنده ای بسیج در دوران دفاع مقدس و سایر عرصه های ملی بر لزوم تقویت روحیه بسیجی در جامعه تاکید کرد و گفت: بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش محوری دارد.

 

 

همچنین در حاشیه همایش نمایشگاهی از محصولات کشاورزی این شهرستان در قالب ۱۴ غرفه برپا شد.

 

انتهای پیام/