دریافت شناسنامه به صورت تحمیلی در زرند !

متاسفانه با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و نبود یک بیمارستان مجهز در کوهبنان ما هر روزه شاهد اعزام بیماران کوهبنانی و طغر الجرد ی به نزدیکترین بیمارستان مجهز که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز کوهبنان در زرند قرار دارد هستیم.

هم اکنون یکی از مشکلاتی که چند ماهی گریبانگیر افرادی است که از کوهبنان و طغر الجرد جهت تولد فرزند به بیمارستان زرند اعزام می شوند این است که مسئولین محترم بیمارستان زرند از ارائه گواهی تولد فرزند به دنیا آمده برای ثبت احوال کوهبنان امتناع نموده و والدین را به صورت تحمیلی مجبور به گرفتن شناسنامه در ثبت احوال زرند می کنند.

دریافت شناسنامه به صورت تحمیلی در زرند !


به گزارش صدای زرند به نقل از کوهبنان امید ، متاسفانه  با توجه به کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و نبود یک بیمارستان مجهز در کوهبنان ما  هر روزه شاهد اعزام  بیماران کوهبنانی و طغر الجرد ی به نزدیکترین بیمارستان مجهز که در فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز کوهبنان در زرند قرار دارد هستیم.

 

 

یکی از دلایل اعزام بیماران اعزام  مادرانی است که جهت به دنیا آمدن فرزند خود به مراکز بهداشتی و درمانی کوهبنان و طغر الجرد مراجعه می کنند که در بعضی موارد با توجه به کمبود امکانات و  نبود اتاق عمل و… به زرند اعزام  می شوند. 

 

 

با توجه به شرایط موجود و حاکم در زمینه بهداشتی ودرمانی کوهبنان گلایه ای نمی باشد و از دست اندرکاران  بهداشت  و درمان کوهبنان کمال تشکر را  داریم که در این امر بسیار جدی بوده و بیماران را در اولین فرصت به بیمارستان زرند  اعزام می کنند.

 

 

با وجود تکراری بودن این حرفها کوهبنانی ها چشم انتظار راه اندازی بیمارستان در شهر خود  هستند تا شاید گره ای از مشکلات در زمینه اعزام به زرند باز شود. اما برای راه اندازی بیمارستان کوهبنان باید کما کان منتظر بمانیم . 

 

 

هم اکنون یکی از مشکلاتی که  چند ماهی گریبانگیر افرادی است  که از کوهبنان و طغر الجرد  جهت تولد فرزند به بیمارستان زرند اعزام می شوند این است که  مسئولین محترم بیمارستان زرند از ارائه گواهی تولد فرزند به دنیا آمده برای ثبت احوال کوهبنان امتناع نموده و والدین را به صورت تحمیلی مجبور به گرفتن شناسنامه در ثبت احوال زرند می کنند که در این میان با توجه به فشار های روحی در بیمارستان و ترخیص شدن سریعتر از بیمارستان والدین چاره ای جز اطاعت از امر فوق را ندارند و بر خلاف اصالت کوهبنانی یا طغر الجردی خود شناسنامه فرزند را در زرند به ثبت می رسانند.

 

 

که چنین منع قانونی تاکنون در هیچ جای کشور مشاهده نشده است و فقط بنا به در خواست والدین، بیمارستان ملزم به صدور گواهی تولد به شهر معرفی شده از جانب ایشان می باشد. اما در شهر زرند به صورت تحمیلی این قانون را اجرا می کنند .

 

 

بنابراین از مسئولین محترم  شهرستان کوهبنان خواهشمندیم که به این موضوع رسیدگی جدی نمایند چرا که در آینده ای نه چندان دورشاهد افت شدید جمعیت در کوهبنان با توجه به شرایط شغلی و مشکل به وجود آمده هستیم و تبعات و مشکلات بعدی  را در زمینه دریافت هر گونه امکانات با توجه به افت جمعیت در پی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/