نهضت عظیم حسینی تجسم معنویت و اخلاق است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند امشب در مهدیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان،نهضت عظیم حسینی را تجسم معنویت و اخلاق عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند امشب در مهدیه اباصالح المهدی(عج) شهرستان زرند ،نهضت عظیم حسینی را تجسم معنویت و اخلاق عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام اکبر سلطانی

 

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت:یک بُعد نهضت عظیم حسینی، مبارزه ی حق در مقابل باطل مقتدر است که امام حسین و حرکت انقلابی و اصلاحی او چنین کرد.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی افزود:بُعد دیگر، تجسم معنویت و اخلاق در نهضت حسین بن علی است.

 
سلطانی اظهارداشت:در این نهضت عرصه ی مبارزه ای وجود دارد که غیر از جنبه ی اجتماعی،سیاسی و حرکت انقلابی،مبارزه ی علنی حق و باطل وجود دارد که آن، نفس و باطن انسانهاست.

 
وی در ادامه تصریح کرد:آن جایی که ضعفها، طمعها، حقارتها، شهوتها و هواهای نفسانی در وجود انسان، او را از برداشتن گامهای بلند باز می دارد، یک صحنه ی جنگ است؛ آن هم جنگی بسیار دشوارتر.

 
حجت‌الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد:اما آن جایی که مردان و زنان مؤمن و فداکار پشت سر حسین بن علی علیه السلام راه می افتند؛ دنیا و مافیها، لذتها و زیباییهای دنیا، در مقابل احساس وظیفه از چشم آنها می افتد.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند ابراز داشت:عاشورا حضور انسانهایی است که معنویت مجسم و متبلور در باطنشان، برجنود شیطانی که همان جنود عقل و جنود جهلی که در روایات ما هست غلبه پیدا کرد و به‌عنوان انسانهای نمونه، والا و بزرگ، در تاریخ ماندگار شدند.

 
حجت‌الاسلام سلطانی دربیان بُعد سوم نهضت حسینی گفت:بعد سوم که بیشتر در بین مردم رایج است، فجایع، مصیبتها، غصه ها، غمها و خون دلهای عاشوراست.
سلطانی افزود:لیکن درهمین صحنه ی سوم، باز هم عزت و افتخار هست. و کسانی که اهل نظر و فکر و تأملند، باید هر سه بعد را دنبال کنند.

 
سلطانی عنوان کرد:امام حسین باید تا ابد به‌عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمی تواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل را بپذیرد. این بود که امام حسین فرمود: «هیهات منّا الذّلّه ».

 
وی در پایان گفت:امروز در سرتاسر دنیای اسلام آن کسانی که حاضرند در درون خود و در صف آرایی حق و باطل، حق را بر باطل پیروز کنند و غلبه دهند، کم نیستند.

 

انتهای پیام/