وسعت اندیشه‎های عاشورایی امام خمینی(ره)احیاگر پرچم اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند وسعت اندیشه های عاشورایی امام خمینی(ره) را احیاگر پرچم اسلام عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند وسعت اندیشه های عاشورایی امام خمینی(ره) را احیاگر پرچم اسلام عنوان کرد.

 

Mehdi-Arabpoor

 

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام مهدی عرب پور بیان داشت:حادثه عاشورا، بی شک از عظیم ترین رخدادهایی بود که در تاریخ بشری موجی عظیم پدید آورد و مسلمانان و غیرمسلمانان را با ارزش های متعالی و مفهوم حیات هدفدار آشنا ساخت.

 
حجت‌الاسلام مهدی عرب پور افزود : عاشورا انگیزه های مبارزه برای حفظ کرامت انسان و نفی سلطه ی ستم را در انسان ها ایجاد یا تقویت کرد.

 
حجت‌الاسلام عرب پور تصریح کرد : هر اندازه که مسلمانان و انسان های حق طلب با درس های نهفته در آن حرکت خونین وعمیق آشناتر شده، از آن بهره برده اند، به همان میزان عزتمند و بزرگوار زیسته و پایه های حکومت طاغوت ها را لرزانده اند.

 
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان خاطرنشان کرد : درس هایی که از عاشورا می توان گرفت،در سخنان امام حسین و یارانش، عملکرد و روحیات آنان، تأثیر آن واقعه در فکر و زندگی مسلمانان و ماندگاری آن حماسه و آثارش در طول زمان نهفته است و کسی که به دقت در مجموعه این واقعه بنگرد، با این درس ها آشنا می‌شود.

 
حجت‌الاسلام عرب پور تاکید کرد : با نگاه جستجوگرانه از صفحات رنگین محرم و عاشورای خونین حسین تا سال ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ و عاشورای آن سال که به قیام ۱۵ خرداد ماه منتهی شد و در نهایت ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ که پرچم تشنه ی اسلام سیراب از اتحاد و دفاع و شهادت شد، رد پای حسین را می یابیم که آکنده از بوی احیای اسلام است.

 
مهدی عرب پور اظهار داشت : راهبری راستین چون خمینی را که مفهوم زیبای ثقلین محمد را دریافته و تنهای تنها، برای اسلامی که اسیر و زخمی دست های آلوده بیگانه و آشناهای اسیر هواهای نفسانی، قدم در جای پای حسین می نهد و تنها با شعار « واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا»تاریخ را می شکافد و اندیشه والای فدا شدن برای اسلام را می افرازد.

 
عرب پور در پایان گفت : از انقلاب بزرگ حسین تا انقلاب حسینی خمینی و از اندیشه ی حسین این هدیه آسمانی زمین خلیل الهی که خلیل الله اسماعیل ها را به قربانگاه برد تا اندیشه خمینی فرزانه مردی که در تار و پود وجودش جز آیه آیه قرآن چیزی نهفته نبود قرن ها فاصله است و چه نزدیک به هم و هم معنی و هم هدف،دو فریاد، دو فریاد هم ریشه در قرآن و برخاسته از وسعت اندیشه هایی خالص و پاک و عقبایی.

 

انتهای پیام/