۱۶۳ نقطه حادثه خیز در استان کرمان باید اصلاح شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون ۲۷۳ نقطه حادثه خیز در راه های استان اصلاح شده است و ۱۶۳ نقطه باقی مانده که باید اصلاح شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تاکنون ۲۷۳ نقطه حادثه خیز در راه های استان اصلاح شده است و ۱۶۳ نقطه باقی مانده که باید اصلاح شوند.

 

moghbeli_

 

به گزارش صدای زرند ، خداداد مقبلی روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح اصلاح نقطه حادثه خیز در محور زرند – راور که با حضور استاندار کرمان برگزار شد افزود: اصلاح برخی از نقاط حادثه خیز باقیمانده هم اکنون در دست انجام است.

 

وی بیان کرد: ۴۳۶ نقطه حادثه خیز در پی بازدید کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها و پلیس راه از راه های حوزه استحفاظی شمال کرمان در سال ۸۷، ثبت شد.

 

وی گفت: از آن زمان تاکنون ۲۷۳ نقطه حادثه خیز اصلاح شده که برخی از اصلاحات بصورت اصلاح هندسی و برخی دیگر با اقدامات زودبازده مانند نصب تابلو و آشکارسازی بوده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای بسیار موثر بوده است.

 

وی بیان کرد: پنج پروژه اصلاح نقاط حادثه خیز نیز در شهرستان زرند به طول ۳۷ کیلومتر و اعتبار ۲۷۰ میلیارد ریال در دست اجراست که دو پروژه تاکنون تمام شده است.

 

مقبلی گفت: یک پروژه که امروز به بهره برداری رسید به نام پیچ تاسیسات به طول ۱،۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اجرا شده است.

 

وی افزود: سالانه سه تا چهار تصادف منجر به فوت در این نقطه روی می داد و اصلاح آن علاوه بر کاهش حوادث جاده ای به روان سازی ترافیک نیز کمک می کند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد: نقطه حادثه خیز دیگر روبروی معدن جلال آباد به طول ۶،۲ کیلومتر اصلاح شده و زیر بار ترافیک رفته است.

 

وی از پیمانکاران و مشاوران این پروژه ها تشکر کرد و گفت: امیدواریم با همکاری همه مسوولان بتوانیم حرکتی را که شروع کرده ایم به سرانجام برسانیم.

 

 

انتهای پیام/