برگزاری اولین سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی (ایرانی اسلامی )به ارزیابی و مداخله ی روان شناختی در دانشگاه آزاد اسلامی زرند

اولین سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی (ایرانی اسلامی )به ارزیابی و مداخله ی روان شناختی در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار می شود.

 اولین سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی (ایرانی اسلامی )به ارزیابی و مداخله ی روان شناختی در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار می شود.

 

sympouziom

به گزارش صدای زرند ، کاظم نعمت الله زاده ماهانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند طی گفتگویی با خبرنگار ما از برگزاری این سمپوزیوم خبر داده و گفت: با استعانت از درگاه خداوند متعال، همت همکاران در گروه های روانشناسی و مردم شناسی واحد زرند و اساتید محترم سایر دانشگاهای کشور و برخی از علمای حوزه و همچنین حمایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، آموزشکده فنی حرفه ای سما واحد زرند و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در ۷و۸اسفند ماه سال ۱۳۹۳ اولین سمپوزیوم رویکردهای فرهنگی (ایرانی اسلامی )به ارزیابی و مداخله ی روان شناختی را برگزار خواهیم کرد.

 

 

ماهانی هدف از برگزاری این سمپوزیوم را ارتقای دانش روانشناسی فرهنگی اساتید، دانشجویان، دانش پژوهان و علاقمندان به مباحث مختلف روان شناسی فرهنگی با تاکید بر فرهنگ ایرانی اسلامی و زمینه سازی در خصوص ارتقای دانش بومی در زمینه ی ارزیابی و مداخله ای روان شناختی در کشورمان و بازنمایی مشکلات و تعارضهای احتمالی و فرهنگی در رابطه با کاربرد ارزیابی ها و مداخله های درمانی و مشاوره ای عنوان کرد.

 

 

رییس نظام روانشناسی استان کرمان با اشاره به در نظر گرفتن همه جنبه ها و رویکردهای مختلف روانشناسی در زندگی یک شهروند ایرانی مسلمان محورهای این سمپوزیوم را برشمرده و گفت: این محورها شامل:

-بررسی دفتر ارزیابیهای روان شناختی و رویکردها وتدابیر روانشناسی مورد استفاده در جامعه ایرانی

-نارسایها و تعارضات فرهنگی موجود در نظریه های مشاوره و روان درمانی برای کاربرد در جامعه ی ایرانی

– تدوین و معرفی ابزارها و روشهای ارزیابی روانی و مداخله ها و تدابیر روانشناسی مناسب برای کاربرد در فرهنگ ایرانی اسلامی

-استفاده از ادبیات ایرانی اسلامی در فرایند مداخله ی روان شناختی

-کاربردهای ضرب المثل .قصه .شعر و استفاده در فرایند مشاوره و روان درمانی

-استفاده از آموزه های دینی به عنوان راهکار تنظیم هیجان و رفتار

-نقد و بررسی رویکردهای توری ذهن و شناخت اجتماعی در تنظیم روابط انسانی (مبتنی بر روان شناسی عامیانه ی جامعه ی ایرانی )

-اصلاح سبک زندگی و طب رفتاری

-نقش نظام خانواده در فرایند درمان و مشاوره و اثر بخشی گروه درمانی در جامعه ی ایرانی

 

 
عضو هیات علمی واحد زرند مهلت ارسال مقالات را ۷ دیماه عنوان کرده و گفت: اطلاعات مربوط در وب سایت سمپوزیوم به آدرس: www.capsy.iauz.ir به صورت مبسوط ارایه شده است و پذیرش مقاله نیز به صورت سخنرانی و پوستر ارایه خواهد بود در ضمن چند سخنرانی کلیدی هم در رابطه با عنوان سمپوزیوم و محورهای آن بوسیله اساتید صاحب نظر ارائه خواهد شد که مطمئنا مورد استقبال دانش پژوهان شرکت کننده در این سمپوزیوم قرار خواهد گرفت.

 

 

رییس واحد زرند در پایان اظهار امیدواری کرد: هفتم و هشتم اسفند ماه سال جاری شاهد شرکت حداکثری علاقمندان، دانشجویان، دانش پژوهان و علاقمندان باشیم که بدون شک این حضور و استقبال بر غنای این رویداد علمی، فرهنگی خواهد افزود.

 

 

خبرنگار صدای زرند : مسعود لشکری

انتهای پیام/