اجرای طرح شهاب در زرند/۱۱۰ مدرسه زرند غیرمقاوم هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ واحد آموزشی غیرمقاوم در شهرستان زرند وجود دارد که نیاز به تامین اعتبار برای بازسازی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ واحد آموزشی غیرمقاوم در شهرستان زرند وجود دارد که نیاز به تامین اعتبار برای بازسازی دارند.

parveresh

به گزارش صدای زرند به نقل از تسنیم ،  حمید صادقی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ و هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: اداره آموزش و پرورش زرند از ماه‌های گذشته ستاد پروژه مهر را تشکیل داده  و با ساماندهی کمیته‌های مختلف توجیه و تبلیغ، تعمیر و تجهیز، تائید صلاحیت، سازماندهی نیروی انسانی و غیره مقدمات بازگشایی مدارس را فراهم کرده است.

وی، مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را زمینه ساز پیشرفت همه جانبه آموزش وپرورش دانست و بیان کرد: این دستگاه برای نیل به اهداف پیش روی خود از مشارکت فکری مردم، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استقبال می‌کند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند، افزود: به لطف و عنایت پروردگار و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده زنگ مهر در روز اول مهرماه با حضور مسئولان شهرستان در یکی از مدارس نواخته خواهد شد.

صادقی‌زاده، بیان کرد: با اعلام سیاست‌های سال تحصیلی جدید و برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای مدیران مدارس، امیدوار هستیم امسال سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۵۹ واحد آموزشی بازسازی شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۰ واحد اموزشی غیر مقاوم در شهرستان زرند وجود دارد که نیاز به تامین اعتبار برای بازسازی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند، اظهارکرد: در حال حاضر دبستان ۶ کلاسه کامیاب محمد آباد، دبستان ۶ کلاسه فاطمیه اکبر آباد و واحد آموزشی شیخ فضل الله نوری سی‌ریز جمعا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال مراحل پایانی را طی می‌کنند.

صادقی‌زاده از احداث یک واحد آموزشی توسط خیر مدرسه ساز خبر داد و گفت: مدرسه ۶ کلاسه روستای اسماعیل آباد با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و تا آبانماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان در حال حاضر ۴۹ واحد آموزشی این شهرستان فاقد نماز خانه هستند، افزود: از خیرین درخواست می‌شود با اهدا مبالغی در جهت احداث نمازخانه آموزش و پرورش را یاری کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند، از اجرای طرح شهاب برای اولین بار در استان کرمان در شهرستان زرند خبر داد و تصریح کرد: این طرح به شکل پایلود در مدارس ابتدائی پایه چهارم اجرا می‌شود و در این راستا گردهمایی آموزگاران پایه چهارم برای توجیه آزمایشی طرح شهاب در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد که یکی از اهداف اجرای طرح هدایت به سوی بنیاد علمی نخبگان و نخبه پروری است.

وی در مورد پیشینه این طرح بیان کرد: از سال ۸۴ بنیاد علمی نخبگان به فرمان مقام معظم رهبری و زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری با هدف شناسایی و هدایت استعداد‌های برتر تشکیل و برای اجرا به تمامی وزارت‌خانه‌ها ابلاغ شد و آموزش و پرورش تاکنون اقداماتی در زمینه شناسایی و جذب و آموزش نخبگان باعناوین مختلف و در قالب جشنواره‌ها انجام داده است.

صادقی‌زاده درباره فرایند اجرایی طرح شهاب، افزود: این طرح ویژه دانش آموزان سال چهارم و به شکل آزمایشی در شهرستان زرند اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: استعدادهای دانش آموزان توسط آموزگار پایه چهارم در ۸ حوزه استعداد کلامی، ریاضی، علوم تجربی، فضایی، حرکتی، هنر، اجتماعی و فرهنگ دینی شناسایی و به مدیر آموزشگاه جهت درج در پرونده آنها داده می‌شود که در پایه پنجم و ششم ابتدایی نیز ادامه می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش  شهرستان زرند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان زرندی در مسابقات مختلف قرانی، فرهنگی و هنری در سطح کشور خوش درخشیده و مقام‌های مختلفی را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/