روز خبرنگار مبارک

روز خبرنگار بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و به ویژه کاربران سایت صدای زرند که هر کدام یک خبرنگار بالقوه هستند، گرامی باد.

خبرنگار

روز خبرنگار بر همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و به ویژه کاربران سایت صدای زرند که هر کدام یک خبرنگار بالقوه هستند، گرامی باد.

جــان نبــاشــدجــز خبــر در آزمـــــون                        هــرکــه را افـزون خبر جانش فــزون

اقتضای جان چو ای دل آگهی است                        هر که آگه تر بود جانش قوی است

 


دوستان خبرنگارم سلام:

بدون شک حضور فعال و موثر عزیزان خبرنگار در عرصه خطیر خبر رسانی که با اطلاع رسانی دقیق وشفاف وصادقانه صورت می گیرد در خور ستایش و تقدیر است.

شما خبرنگار حوزه زندگی خود هستید. با گردآوری وقایعی که دور و برتان می افتد و ثبت آن بصورت خبر، عکس و فیلم و… در بخشهای کاربری صدای زرند، گوشه‌ای از دنیای اطلاعات را به خود اختصاص دهید

روز خبرنگار بهانه ای است تا عرض ارادت خود رابه دوستان ساعی و زحمتکش حوزه اطلاع رسانی عرض کنم. امیدوارم این روز بر همه عزیزان زحمتکش و بی ادعای این حوزه مبارک بوده و پرشور و نشاط به فعالیت ادامه دهند.

هفدهم مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار نمادی از تلاش و ایثار قاصدانی است که صادقانه در فرآیند حساس و پیچیده مقابله با جنگ نرم، با سلاح قلم پای در سرزمین آگاهی گذاشته و با چشمانی بینا و زبانی صادق در عرصه اطلاع رسانی و بیان واقعیت‌ها، رسالت حرفه‌ای خود را با عشقی وصف ناپذیر دنبال می‌کنند.

 در دنیای کنونی با وجود تکنولوژی‌ های ارتباطی پیشرفته و متعدد در امر دستیابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری و خشونت که به طور آشکارا در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات موثق و قابل اطمینان در مورد وضعیت سیاسی، اجتماعی و امنیتی بشر و میزان آوارگی آن‌ها بسیار دشوار و در عین حال بسیار ضروری و حیاتی است.

یک خبرنگار موفق همیشه در انعکاس رخدادها بی طرفانه عمل می‌کند؛ چون ذات خبرنگاری مبتنی بر بی طرفی است و اینجاست که خبرنگار با رعایت این نکته مهم خود را به قوانین ملزم دانسته و در این مسیر به اهداف خود نائل می‌شود. علاوه بر این یک خبرنگار باید همواره درکسب اعتماد و اعتمادسازی بین خبرنگار، منابع خبری و مردم خود تلاش کند.

این امر به نوبه خود مسئولیت خبرنگاران آزاده ما را در امر اطلاع رسانی بیش از بیش محسوس می‌کند. در ایران اسلامی چه در دوره هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن به دفعات شاهد از جان گذشتگی خبرنگاران رشید میهن عزیزمان در امر تهیه واقعیات و دفاع از آزادگی و اسلام بودیم.

 دفاع مقدس ملت ایران در مقابل تجاوز بیگانه فصلی تأثیرگذار در تاریخ این مرز و بوم است که بخشی از آن ماحصل تلاش خبرنگاران، نویسندگان و روزنامه نگارانی بود که با هدف اطلاع رسانی و نیز انتقال فرهنگ اسلامی-انقلابی جبهه به این معرکه وارد شده بودند. بسیاری از این عزیزان پس از جنگ نیز همچنان به آرمان‌های خود وفادار مانده و به تلاش خستگی ناپذیر خود ادامه دادند.

امیدوارم با استعانت از خداوند متعال و باهمکاری و همدلی شما دوستان بتوانیم گامهای موثرتری در راستای رشد و شکوفایی ایران اسلامی برداریم.

Setare

 

صدای زرند این روز را به تک تک بروبچه ها و اعضای خود تبریک می‌گوید زیرا هر کدام از شما با نوشتن مطالب گوناگون در بخش‌های مختلف سایت مانند ثبت مطالب، نظردهی، وبلاگ ها و … نکته سنجی و تیز بینی خود را ثابت کرده‌اید و نشان داده‌اید که هر کاربری می‌تواند یک خبرنگار حرفه‌ای باشد. این روز را به شما دوستان عزیزم تبرک می‌گوییم و آرزومندیم که همچنان در کنار ما و جزو خانواده بزرگ صدای زرند باشید.

گروه مدیریت صدای زرند

Setare

مجموعه پیامک‌های منتخب برای تبریک روز خبرنگار
قلم زدنت، قدم زدن در سرزمین زیبای آرمان‌هاست و پرگشودن تا قاف
یادمان باشد برای رسیدن به قاف حقیقت آرمان‌ها باید سیمرغ شویم تا پرگشودنمان، رسیدن باشد025

نوشته‌هایتان طلوع حقیقت و بیان دردهای کسانی است
که نمی‌توانند بگویند و فریادشان بی صداست

025

خبرنگاری شغل، حرفه، هنر و عشق است، هنری و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد. روزت مبارک

025
خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند، روز خبرنگار مبارک

025

به راستی چه زیباست اندیشه‌ای که در مقابل قلم زانو زند
و واژه‌هایی که در خدمت بیان حق برآید…

025

خبرچین بدبخت هیزم کش است/ همه کار او سوزش و سازش است.

025

نویسنده توانا، ۱۷ مرداد روز فرهیختگانی چون شماست.
این روز بر شما مبارک…

025

نوشتن را خدا به شما یاد داد و به قلم فسم خورد و گفت:
«اقرا باسم ربک الذی خلق». درود بر شما پیغمبران، روز بعثتتان مبارک…

025

اقتضای جان چو ای دل آگهی است/ هرکه آگه تر بود جانش قوی است…

025

و “قلم” بهانه‌ای شد تا ذهنمان را از قید کلمات بی شمار رها کرده
و جسورانه در بیکران دنیای “خبر” خلاصه شویم.

025

شاید قرار این است که به دیگران یادآوری کنیم: زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد
من و تو برود. مطمئنا مبارک است روزی که به نام شماست!

025

کسی که روز خبرنگار رو بهمون تبریک نمی‌گه. خودمون باید به هم تبریک بگیم.
بچه‌ها روزتون مبارک. قلمتون پرجوهر، صفحاتتون پرخبر، دفتر تلفنتون پرورق.

025

جان نباشد جز خبر در آزمون/ هرکه را افزون خبر، جانش فزون.

025

در کام قلم زجان من خون می ریخت/ در صفحه چو اشک چشم مجنون می ریخت
آن دل که نثار دوست باید می شد/ خون می شد و قطره قطره بیرون می ریخت

025

آگاهی می‌دهی و امید، روزت فرخنده و قلمت پاینده.

025

از بوسیدنی‌های این روزگار، یکی هم بود دست خبرنگار. روزت مبارک…


 

اگر پیامک و یا اشعار دیگری در خصوص تبریک روز خبرنگار سراغ دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات ارسال کنید و با دیگر خوانندگان صدای زرند به اشتراک بگذارید.