اجرای مثلث توسعه در اولویت کاری برنامه های شهرستان زرند است

فرماندار زرند به همراه دبیر و اعضای کمیته مرکزی دبیرخانه تنظیم سند توسعه از مجتمع کک سازی فولاد زرند ایرانیان بازدید و با مدیران و کارشناسان مجتمع به بحث و گفتگو پرداختند.

فرماندار زرند به همراه دبیر و اعضای کمیته مرکزی دبیرخانه تنظیم سند توسعه از مجتمع کک سازی فولاد زرند ایرانیان بازدید و با مدیران و کارشناسان مجتمع به بحث و گفتگو پرداختند.

Jalese-Khanjeri

به گزارش صدای زرند ،خنجری فرماندار زرند به شکل گیری مثلث توسعه و تنظیم سند توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: تلاش های شبانه روزی دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به تنهایی گام در مسیر توسعه شهرستان نهاد و زرند صنعتی را به وجود آورده است.

وی اجرای مثلث توسعه در اولویت کاری برنامه های شهرستان را عنوان کرد و گفت: امروز با استقرار دولت تدبیر و امید و انتصاب بجا و شایسته استاندار کرمان، ایده تشکیل مثلث توسعه کلید خورد تا این حرکت منسجم تر و هماهنگ تر از گذشته به سوی زرند صنعتی و توسعه همه جانبه منطقه شتاب بهتر و بیشتری به خود بگیرد.

خنجری تصریح کرد: شهرستان زرند با توجه منابع و ظرفیت های صنعتی و معدنی خدادادی بسیار می تواند فضای رشد و توسعه را هم برای خود و علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه و حوزه های جنبی فراهم نماید.

احمد رشیدی دبیر ستاد تنظیم سند توسعه شهرستان زرند نیز در زمینه تشکیل مثلث توسعه و نقش مراکز صنعتی در نحوه تنظیم فراخوان دبیرخانه ستاد تنظیم سند توسعه به منظور ترسیم راه روشن و هموار همه جانبه شهرستان نکاتی را متذکر شد.

وی بازشناسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه کک سازی و پالایش قطران را اولین اقدام و کار این دبیرخانه اعلام کرد.

مشاور فرهنگی و اجتماعی هماهنگی بین دستگاه های دولتی و سازمان های غیردولتی را یکی از اصول و ارکان پیشرفت در ایجاد مثلث توسعه برشمرد و گفت: اطلاعات جامع در حوزه صنعت و معدن می تواند آینده ای روشن را فراروی سرمایه گذاران و شهروندان زرندی قرار دهد.

دبیر ستاد تنظیم سند توسعه ارتباط، رایزنی و هماهنگی بیشتر مدیران ارشد شهرستان و استان در معرفی ظرفیت های صنعتی، معدنی در جلب سرمایه گذاران را یکی از راهکارهای رشد صنعت در توسعه شهرستان و استان دانست.

وی افزود: در این راستا تنویر افکار عمومی نیز می تواند با همراهی و دخیل بودن در آرا و نظرات عمومی بخشی از التهابات فضای عمومی را کاهش دهد و این موضوع می تواند باعث جذب سرمایه و گردش مالی در این منطقه بیانجامد که رکن اصلی توسعه همه جانبه در شهرستان زرند می باشد.

مهندس اشرافی مدیر واحد کک سازی فولاد زرند ایرانیان نیز با تشریح عملکرد مجموعه تحت سرپرستی خود به مشکلاتی از جمله کمبود زغال سنگ و خرید محصول نهایی کک به قیمت زغال توسط اصفهان اشاره کرد و با ارائه راهکارهایی همچون صادرات محصول نهایی کک که تاکنون هفتاد درصد کک تولیدی به فروش نرسیده و این یکی از موانع بزرگ صادرات این محصول بشمار می رود.

اشرافی افزود: راه اندازی مراکز صنعتی کوچک و قطعه ساز به منظور حل مشکل بیکاری و مهار تورم می تواند به شکل گیری مثلث توسعه کمک شایانی نماید.

وی به هماهنگی بین بخشی نهادها و دستگاه های اجرایی در خصوص ترغیب سرمایه گذاران بخش های کوچک صنعتی، تولید بیشتر زغال سنگ، توجه به استفاده بهتر از ضایعات صنعتی، صنایع رنگ، لاستیک و تولید مواد شوینده اشاره کرد.

مدیر واحد کک سازی فولاد زرند ایرانیان عدم هماهنگی بین سازمان ها، نهادها و ارگان های سطح شهرستان را یکی از موانع توسعه در هر شهرستان دانست.

انتهای پیام/