سرعت غیر مجاز همچنان در صدر تخلفات جاده‌ای

ضمن تبریک مجدد سال نو به همه همشهریان و هم میهمان عزیز از رانندگان و کاربران از جاده تقاضا داریم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس را و ماموران راهداری سفری امن را تجربه نمایند.

به گزارش صدای زرند، بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله مناسب روی می‌دهند.

شهروندان قبل از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ راهداری تماس گرفته و از وضعیت جوی راه‌ها مطلع شوند، ضمن اینکه تمامی مأموران راهداری در جاده‌ها و محورهای اصلی و فرعی شهرستان آماده خدمت رسانی هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی می‌توانند به آنها مراجعه نمایند.

اگر به هر علت در جاده به ویژه در بزرگراه‌ها ناچار به توقف شدید وسیله نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج کنید و با قراردادن علائم ایمنی مانند مثلث شب رنگ رانندگان دیگر را مطلع کنید، در چنین شرایطی پس از پیاده شدن از خودرو به صورت ناگهانی وارد جاده نشوید.

از رانندگان می‌خواهیم با احتیاط بیشتر رانندگی کرده و استفاده از سرعت مطمئنه را در دستور کار خود قرار دهند تا انشا الله بدون هیچ گونه حادثه‌ای به مقصدهای خود برسند و نوروزی خوش را در خاطره‌ها ثبت کنند.

تحلیل آمار سفر در چهارمین روز از سال ۱۴۰۳ و مقایسه با سال گذشته در همین روز (بر اساس گزارش سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان):

کل وسائل نقلیه وارده به زرند ۱۳۴۶۶ خودرو و کل وسائل نقلیه خارج شده از زرند ۲۴۰۷۴ خودرو می‌باشد.

نسبت به سال گذشته در چهارمبن روز فروردین ماه، در همه محورها افزایش تردد تا هشت درصد داشته ایم و کماکان در محور زرند- رفسنجان با کاهش تردد روبرو هستیم.

در روز چهارم، محور زرند کرمان بیشترین آمار تردد با تعداد ۱۳۹۳۷ وسیله نقلیه (در بازه ۲۴ ساعته) را شاهد بوده است.

برای چهارمین روز امسال در حوزه استحفاظی ۶۰۲۸ موردسرعت غیر مجاز در کل محورهای شهرستان ثبت شده که همچنان محور زرند کوهبنان بیشترین ثبت سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داده است.

سیدرضا امیری – رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرند