نتیجه طرح کاهش مصرف نمک در شهرستان زرند به زودی اعلام می‌شود

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به انجام مرحله دوم اجرای طرح کاهش مصرف نمک در غذا و نان در شهرستان زرند، گفت: نتیجه این طرح به زودی مشخص و اعلام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به انجام مرحله دوم اجرای طرح کاهش مصرف نمک در غذا و نان در شهرستان زرند، گفت: نتیجه این طرح به زودی مشخص و اعلام می‌شود.

139302021729122362587533

به گزارش صدای زرند ، محمد جعفری در گفت‌وگو  اظهار کرد: طرح کاهش مصرف نمک که در مرحله اول ویژه کاهش نمک در نان نانوایی‌ها است، در زرند به مرحله آزمایش دوم رسید.

وی با بیان اینکه این مرحله و نتایج آزمایش آن از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: در این مرحله با انجام آزمایش دوم سدیم ادرار و فشار خون روی افراد جامعه هدف ۵۰۰نفری، مشخص می‌شود کاهش مصرف نمک چه تاثیری در افت فشار خون افراد داشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: در مرحله اول که از روزهای پایانی سال ۹۲ آغاز شده بود، تبلیغات و اطلاع رسانی برای کاهش مصرف نمک انجام شد.

جعفری با اشاره به انجام نخستین آزمایش کاهش مصرف نمک در روزهای اول سال ۹۳ بیان کرد: به دنبال این اطلاع رسانی‌ها میزان نمک مصرفی نانوایی‌ها نیز به شکل ماهانه کاهش یافت تا به حد مطلوب برسد.

وی گفت: در روزهای آینده نتایج آزمایش‌های مرحله دوم مشخص و تاثیر کاهش مصرف نمک بر سلامت این افراد اعلام می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه از روز شنبه هفته آینده آزمایش مرحله دوم نتایج کاهش مصرف نمک در شهرستان راور انجام می‌شود، افزود: منتظر هستیم تا نتیجه اجرای این طرح پایلوت را در این دو شهر مقایسه کنیم.

جعفری با ابراز خرسندی از نتایج این طرح، خاطرنشان کرد: به طور قطع نتایج مثبت این طرح در روزهای آینده اعلام و این طرح به دیگر نقاط استان و سپس کشور تعمیم داده می‌شود.

انتهای پیام/ آ