دادستان زرند؛

مرّ قانون در جرایم و تخلفات انتخاباتی اجرا خواهد شد

شعب ویژه جرائم انتخاباتی در روز انتخابات در دستگاه قضایی شهرستان زرند دایر و به جرائم مربوطه خارج از نوبت رسیدگی می کنند.

به گزارش صدای زرند، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: در جهت اجرای ماده ۲۰قانون انتخابات مجلس و دستورات رئیس کل دادگستری استان، شعب ویژه به جرائم انتخاباتی در دادسرا و دادگستری شهرستان تشکیل و در روز انتخابات نیز به جرائم مربوط خارج از نوبت رسیدگی می شود.

دادستان زرند با توصیه به داوطلبین و هوادارن آن ها به رعایت قانون،تصریح کرد: برابر ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ،هر گونه القای پیشتازی و پیروزی در انتخابات جرم است و در صورت ارائه گزارش در این خصوص، به طور قطع پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل خواهد شد.

وی افزود: همانگونه که خرید و فروش رای جرم است، دامن زدن به شایعات و زیر سوال بردن روند رای گیری نیز جرم خواهد بود بنابراین لازم است در صورت آن که مستندی از انجام تخلف انتخاباتی از سوی نامزدها، ستادهای انتخاباتی و یا طرفدارن نامزدها وجود دارد، صرفا گزارش آن جهت بررسی و رسیدگی به هیات اجرایی، نظارت و یا دستگاه قضایی اعلام گردد.

این مقام قضایی گفت: نهایت تلاش دستگاه های دخیل در امر برگزاری انتخابات که در واقع با نیروهای اجرایی آن از خود شهروندان و معتمدین انتخاب شده اند، صیانت از آرای شهروندان است و در این خصوص نامزدهای انتخابات مجلس پذیرای نتیجه نهایی باشند.

وی با تاکید بر عدم امکان انجام تقلب در انتخابات گفت: اگر تخلفی هم از سوی نامزدها صورت گرفته باشد به طور قطع دستگاه های نظارتی کلیه رفتارهای نامزدها را رصد و برابر گزارشات واصله و به صورت قانونی اقدام لازم صورت خواهد گرفت و در این راستا قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صراحت هر گونه دعوت نامزدهای بازنده از طرفداران خود برای انجام اقدامات اعتراضی، شعار نویسی یا پخش شب نامه علیه نامزد پیروز، ترویج شایعه تقلب و راه اندازی کارناوال اعتراضی به روند رای گیری را جرم دانسته است.

مدعی العموم زرند در پایان ضمن قدردانی از عوامل برگزاری انتخابات و شهروندان که با حضور خود حماسه آفریدند گفت: امیدوارم هر شخصی که به افتخار نمایندگی مردم در مجلس شواری اسلامی نائل می‌شود، صادقانه و دلسوزانه، فارغ از نگاه های سیاسی تنها و تنها برای مردم و منافع حوزه انتخاباتی خود خدمت نماید.