تغییر در روند یارانه بگیری

اعتراض ۸ درصد یارانه‌بگیران به تغییرات«دهک» خود/چگونگی درخواست بررسی مجدد اطلاعات مالی خانوارها

در حالی که طی چند روز گذشته سامانه حمایت با اختلال مواجه شده بود، رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان اعلام کرد این سامانه در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعات شان را ثبت کنند.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، “علیرضا محمدی” اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به به روزرسانی داده های ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاه های مختلف مشمول ماده ۲۹ برنامه توسعه ۵ ساله ششم، برای دهک بندی و وسع سنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) اقدام کند.

وی ادامه داد: باتوجه به آخرین دهک بندی، خانوارها می توانند در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. البته سامانه حمایت طی چند روز گذشته با اختلال مواجه بود، اما هم اکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار می توانند با مراجعه به سایت حمایت به آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و درخواست بررسی مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اعلام نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهک بندی خود معترض هستند، افزود: بررسی ها به مرور صورت می گیرد، زیرا باتوجه به اینکه داده ها ثبتی است و به روزرسانی ها هر ۶ ماه یکبار صورت می گیرد، تا زمان اعمال و به روز رسانی، تغییری در روند یارانه بگیری فرد ایجاد نمی شود.

محمدی تصریح کرد: البته در برخی مواقع ممکن است دستگاه های حمایتی برای اولویت قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز براساس ویژه بودن شرایط، بررسی آنها را در اولویت قرار می دهیم.

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه حمایت، افراد می توانند با شماره گیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را بیان و ثبت کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهک بندی شان ایجاد شده بود، ثبت اعتراض کرده اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اعلام طرح کالا برگ فجرانه، در مرکز پاسخ گویی در روزهای گذشته با ترافیک روبرو بودیم و سعی براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تقویت شود.