رئیس دادگستری کوهبنان:

تهمت و افترا علیه کاندیداها جرم است

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: تهمت و افترا علیه کاندیداها جرم است و با متخلفین طبق قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.

صدای زرند – نامجو کوهبنانی: در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نشست خبری رئیس دادگستری کوهبنان و رئیس دفتر نظارت بر انتخابات شهرستان به اتفاق مسئولین انتظامی و امنیتی و کارشناسان فرهنگی دادگستری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهبنان با خبرنگاران، مدیران سایت ها و فعالین فضای مجازی در محل سالن کنفرانس دادگستری کوهبنان برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی محبوب پور رئیس دادگستری کوهبنان گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری چهار مقوله سلامت، امنیت ، مشارکت و رقابت در برگزاری انتخابات نقش آفرین هستند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از وقوع جرائم احتمالی انتخابات آگاهی بخشی به آحاد جامعه خصوصا کاندیداها و طرفداران آنها مهم و ضروری است .

محبوب پور ابراز داشت: اگر در فضای مجازی علیه کاندیدا مطلبی ارائه شد خبرنگار یا مدیر گروه باید پاسخگو باشند در حالی که فعالیت مطبوعاتی در فضای مجازی و حقیقی باید با داشتن مجوز همراه و فرصت پاسخگویی برای نامزد در مهلت مجاز تبلیغاتی فراهم باشد.

وی ابراز داشت؛ در صورتی که خبرنگار رسمی باشد و تخلفی از او سر بزند در دادگاه مطبوعات به جرم او رسیدگی و باید پاسخگو باشد.

علی محبوب پور افزود: نامزدها و‌مسئولین ستادها موظف به نظارت بر ستادهای حقیقی و مجازی بوده و نسبت به اعمال ارتکابی در ستادها دارای مسئولیت هستند.

وی بیان داشت: در صورتی که مطلبی علیه کاندیدا در فضای مجازی منتشر شود باید فرصت دفاع به کاندیدا داده شود طرفداران کاندیدا ها فقط شایستگی های کاندیدای خود را تبیین کنند آنان حق تبلیغ علیه داوطلبان دیگر را ندارند لذا هر گونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی برای عموم ممنوع است.

رئیس دادگستری کوهبنان گفت: هر گونه خرید و فروش رای ، تخریب کاندیداها و زیر پا گذاشتن قانون، اخلال در امر انتخابات ، تبانی کردن، استفاده از نمادهای خاص، اعطای کمک های نقدی و غیر نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی و…. جرم است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی ابراز داشت: تولید، انتشار و بازنشر هر گونه محتوا و اخبار جعلی و خلاف واقع ، تخریب و تهدید توسط هر یک از نامزدها و ستادهای او در فضای مجازی ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.

محبوب پور افزود: تهمت و افترا علیه کاندیداها جرم است و با متخلفین طبق قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد خواهد شد.