نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی موظف به اعلام ستاد انتخابات مجازی خود هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: عملکرد نامزدهای انتخابتی زیر ذره بین کارگروه رصد فضای مجازی دادستانی است .

به گزارش صدای زرند، رضا یعقوبی در جلسه کارگروه رصد فضای مجازی دادسرای شهرستان اظهار داشت: در قانون جدید انتخابات مجلس از ماده ۷۰ تا ٨۱، شیوه تبلیغات در فضای مجازی تبیین شده و در این راستا برابر ماده ۷٨ هر نامزد می تواند یک ستاد انتخاباتی مجازی به صورت تارنمای اینترنتی داشته باشد و موظف است که نشانی و مشخصات دقیق درگاه و همچنین مسئول آن را به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه و هیأت استانی بررسی تبلیغات اعلام و پیوند آن را در سامانه ای که وزارت کشور اعلام میکند، ثبت نماید.

دادستان زرند ادامه داد: نامزدها موظف هستند پیوند سایر درگاه های مجازی قانونی مانند پیام رسان اجتماعی را در تارنمای مذکور قرار دهند و کلیه تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی نامزد در فضای مجازی تنها در این تارنما و درگاه های معرفی شده صورت پذیرد و در مهلت مقرر قانونی نسبت به تبلیغات اقدام نمایند.

وی با اشاره به لزوم رصد مستمر و کامل فضای مجازی، به جرائم انتخاباتی در فضای مجازی پرداخت و افزود: نشر اکاذیب، تخریب، تهدید، تبلیغات خارج از مهلت مقرر، اقدامات مغایر امنیت ملی در فضای مجازی، تبلیغات در فضای مجازی توسط کارکنان دستگاه های اجرایی، استفاده از آثار تبلیغاتی مغایر عفت عمومی، تهدید افراد به خودداری از شرکت در انتخابات، خرید و فروش مستقیم و غیر مستقیم رای و… از مهمترین جرائم این حوزه هستند.

یعقوبی گفت: با توجه به دستورالعمل‌های صادره، دستگاه های مربوط، مشغول رصد فضای مجازی هستند و در این راستا بایستی اعضای کارگروه فضای مجازی اطلاعات مربوط به اقدامات مجرمانه نامزد ها و سایر افراد را به دادسرای شهرستان اعلام تا به محض وصول، پیگیری‌های لازم انجام گرفته و مجرمان به مجازات های مقرر قانونی محکوم شوند.

وی با اشاره به رصد فضای مجازی و جلوگیری از تبلیغات زود هنگام افزود: پیش از این نیز هشدارهای لازم به رسانه های شهرستان داده شده و در این راستا به منظور پیشگیری از جرائم انتخاباتی جلسه توجیهی ویژه کلیه نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار و مهمترین موضوعاتی که بایستی رعایت کنند به آن ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: با افرادی که از فضای موجود سواستفاده و مرتکب جرم شوند مطابق قانون، برخورد می شود تا همه نامزدها در شرایط برابر در عرصه انتخابات شرکت کنند.

یعقوبی در پایان خاطر نشان کرد: ان شاءالله با همت مسئولین در برگزاری انتخاباتی سالم و حضور و مشارکت پر شور مردم، در ۱۱ اسفندماه شاهد ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی و مردم ایران خواهیم بود.