از ۶۴۳ نفر ثبت نام شده؛

صلاحیت ۳۲۲ داوطلب نمایندگی مجلس در استان تایید شد

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: کل افراد تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات های نظارت استان ۳۲۲ نفر هستند.

به گزارش صدای زرند، بنا به گفتۀ رحمان جلالی، از این تعداد ۲۷۵ نفر آقا و ۴۷ نفر خانم هستند که ۵۰ درصد از داوطلبان را شامل می شوند.

تعداد کل ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس در استان ۶۴۳ نفر بوده است.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه تعداد کل داوطلبان ۶۹ نفر بود که ۲۹ نفر شامل ۳۹/۱ درصد تایید صلاحیت شدند از بین آنان چهار نفر زن و ۲۵ نفر مرد هستند.

تایید ۲ کاندیدای زن در شرق استان

وی افزود: در حوزه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی، از تعداد ۳۸ نفر کل داوطلبان، ۲۴ نفر معادل ۶۳/۲ درصد تایید صلاحیت شده اند که ۲ نفر خانم و بقیه مرد هستند.

تایید ۲۲ کاندیدای مرد در جیرفت و عنبرآباد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ۵۲ نفر تعداد کل داوطلبان بود که ۲۳ نفر معادل ۴۴/۲ درصد صلاحیتشان تایید شد که یک نفر خانم و ۲۲ نفر آقا هستند.

تایید ۸ کاندیدای زن در رفسنجان و انار

بنا به گفتۀ جلالی، در حوزه شهرستان های رفسنجان و انار ۸۱ داوطلب داشتیم که از این تعداد ۵۱ نفر معادل ۶۳ درصد تایید صلاحیت شدند و تعداد خانم ها هشت نفر و بقیه مرد هستند.

تایید ۳۷ کاندیدای مرد در زرند و کوهبنان

جلالی افزود: در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۷۰ نفر جمع کل داوطلبان بود که تعداد ۴۰ نفر معادل ۵۱/۷ نفر صلاحیت شان تایید شد و آنان سه نفر خانم و ۳۷ نفر مرد هستند.

رقابت ۱۶ کاندیدا در سیرجان و بردسیر

وی گفت: در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر نیز از ۵۶ داوطلب ۱۶ نفر معادل ۲۶/۶ درصد شامل چهار خانم و ۱۲ مرد تایید صلاحیت شده اند.

تایید ۳ کاندیدای زن در شهربابک

وی ادامه داد: تعداد کل داوطلبان حوزه انتخابیه شهربابک ۴۸ نفر بوده که ۳۰ نفر و معادل ۶۲/۵ درصد شامل سه خانم و ۲۷ آقا تایید صلاحیت شده اند.

تایید ۹۳ کاندیدا در کرمان و راور

بنا به گفتۀ جلالی، در حوزه انتخابیه کرمان و راور نیز ۹۳ نفر از تعداد کل ۱۸۷ داوطلب و معادل حدود ۵۰ درصد شامل ۲۰ نفر زن و ۷۳ آقا تایید صلاحیت شدند.

جلالی بیان کرد: در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، فاریاب، قلعه گنج و جازموریان نیز از ۴۴ نفر کل داوطلبان ۱۸ نفر معادل ۴۰/۹ درصد، شامل دو خانم و ۱۶ آقا صلاحیت شان به تایید رسیده است.

رد صلاحیت ۱۹۴ کاندیدا

معاون استاندار کرمان گفت: طی فرآیند بررسی صلاحیت ها تاکنون ۲۹ نفر عدم احراز صلاحیت، ۱۹۴ نفر عدم تایید صلاحیت و ۳۴ نفر عدم شرایط ثبت نام را داشتند و ۴۴ نفر نیز در مرحله اجرایی هیچ اعتراضی به اعلام صلاحیت شان (رد یا عدم احراز) نداشتند.

وی اضافه کرد: کسانی که به نتایج هیات های نظارت اعتراض دارند مهلت دریافت شکایت عدم احراز یا تایید نشدن صلاحیت را از ۱۷ تا ۱۹ دی اعلام کنند و شورای نگهبان نیز تا ۱۹ بهمن به مدت ۳۰ روز وقت رسیدگی دارد.