رئیس ستاد انتخابات کشور:

داوطلبان احراز نشده نمایندگی مجلس سه روز برای ثبت اعتراض در سامانه شورای نگهبان فرصت دارند

شاهچراغی گفت:داوطلبان احراز نشده نمایندگی مجلس از ۱۷ دی ماه به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراض خود را در سامانه شورای نگهبان ثبت کنند.

به گزارش صدای زرند، سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور روز جمعه در جلسه ستاد انتخابات استان خراسان شمالی اظهار کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن ها احزار نشده است می توانند از ساعت هشت صبح ۱۷ دی ماه سال جاری به مدت سه روز فرصت دارند در سامانه اعلامی شورای نگهبان اعتراض خود را ثبت کنند و این نهاد در یک دوره ۳۰ روز اعتراضات را بررسی و نتایج را اعلام خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت بی طرفی مجریان در مراحل اجرایی انتخابات، گفت: پرهیز از جانبداری در تمامی مراحل اجرایی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی مسئولان امری ضروری است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تمامی ظرفیت ها، امکانات و توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر انتخاباتی سالم، با دقت و نظارت به کار گرفته است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: مدیران نیز باید در راستای تبیین اهمیت انتخابات و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم موجب امیدآفرینی می شود، گفت: مدیران دولت سیزدهم هیچ شانی به جز خدمتگزاری برای خود قائل نیستند زیراکه خدمتگزاری مطلوب حق ملت عزیز ایران اسلامی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مشارکت پرشور مردم خراسان شمالی در انتخابات گذشته، گفت: مردم خراسان شمالی در تمام وقایع و رویداد های انقلاب اسلامی در صحنه حاضر بوده اند و این امر نشات گرفته از دینداری، بصیرت و ولایتمداری مردم این استان است.

شاهچراغی تصریح کرد: آمادگی حضور پرشور در تمام اقشار، اقوام و قومیت ها، احزاب، حلقه های میانی، پیشکسوتان و علمای خراسان شمالی وجود دارد و با حضور حداکثری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و همچنین در راستای تشکیل مجلسی قوی تلاش خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با هم افزایی مسئولان، اقدامات خوبی در تامین زیرساخت های انتخاباتی انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به قانون جدید و امکان استفاده از پنج سند هویتی شامل؛ کارت ملی، کارت پایان خدمت سربازی، گذرنامه و شناسانه و لزوم راه اندازی سامانه احراز هویت در تمام مراکز اخذ رای، زیر ساخت های خوبی برای برگزاری مطلوب انتخابات فراهم شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می شود.