استاندار کرمان:

شهدای حادثۀ تروریستی کرمان فردا ۱۵ دی ماه تشییع می شوند

استاندار کرمان صبح امروز ۱۴ دی ماه با بیان اینکه تا این لحظه آمار مصدومان و شهدای حادثۀ تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان 84 شهید و 284 مصدوم اعلام شده است، گفت: آمار اولیه ای که روز گذشته از تعداد شهدا اعلام شده بود تغییر کرده است. روز گذشته پیکر مطهر تعدادی از شهدا دوباره شماری شده بود و آمار آن ها هم از سوی بیمارستان ها و هم توسط پزشکی قانونی اعلام شده بود.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار افزود: ۷۰ درصد شهدا شناسایی شده و عمدتاً مربوط به کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مجروحان ما ۲۸۴ نفر است که تعدادی از آن ها و چیزی در حدود ۳۰ نفر به صورت سرپایی ترخیص شدند، ادامه داد: ۱۹۵ نفر در مجموع بیمارستان های ما بستری هستند که البته حال برخی از آن ها مساعد نیست و در بخش ویژه تحت نظر هستند.

فداکار همچنین با اشاره به اینکه پیکر مطهر شهدای حادثۀ تروریستی کرمان فردا جمعه ۱۵ دی ماه تشییع می شود، گفت: تشییع این شهدا ساعت ۹:۳۰ از چهارراه غزه به سمت مصلای بزرگ امام علی علیه السلام کرمان انجام می شود و پس از آن شهدای کرمان تدفین و بقیۀ شهدا به سمت دیگر شهرستان ها و استان ها اعزام می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه این اقدام تروریستی دشمن از سر ذلت بود و خون مردم ما را به جوش آورده است، گفت: روز گذشته تعداد زیادی از مسئولان کشوری بلافاصله و در اسرع وقت به کرمان آمدند.

استاندار کرمان با بیان اینکه این حادثه خارج از گیت های بازرسی انجام شده و زنان، کودکان و پیرزنان و پیرمردان بی دفاع و بیگناه زیادی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: دشمنان نشان دادند که حتی قبر شهید سلیمانی و زائران این شهید را نمی توانند تحمل کنند و امیدوارم که مردم ما با حضور حماسی خود در تشییع این شهدا پاسخ محکمی به اقدامات بزدلانۀ تروریستی دشمنان بدهند.