هواشناسی استان هشدار زرد صادر کرد؛

بارش باران و احتمال طغیان رودخانه ها در برخی مناطق کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانۀ بارشی در سطح استان خبر داد و اعلام کرد که از عصر فردا، یکشنبه ۱۰ دی ماه، در نیمۀ شمالی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان احتمال بارش باران و برف وجود دارد که به دنبال آن آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

به گزارش صدای زرند، این ناپایداری ها تا عصر دوشنبه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود شهرهای کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، ارزوئیه، جیرفت، فاریاب و کهنوج شاهد رگبار و رعد و برق باشند.

در شرق استان نیز وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گرد وخاک منجر به کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

در اطلاعیۀ اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از بعدازظهر روز یکشنبه ۱۰ دی ماه (فردا) تا اواخر وقت دوشنبه در نیمۀ شمالی، غرب و برخی مناطق جنوبی استان شاهد ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در مناطق سردسیر و وزش تندبادهای لحظه ای خواهیم بود.

احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها در مناطق مذکور وجود دارد.

طی این مدت در شرق استان کرمان نیز وزش باد نسبتاً شدید و خیزش گردوخاک پیش بینی می شود که منجر به کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان کرمان با اشاره به پیش بینی رگبار و رعد و برق و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد، کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، ارزوئیه، جیرفت، فاریاب و کهنوج را از مناطق تحت تاثیر سامانۀ جوی مذکور برشمرد.

در این اطلاعیه با اشاره به احتمال لغزندگی جاده در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، به عدم توقف در بستر و حاشیۀ رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیۀ رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و لزوم پاکسازی دهانۀ پل ها و آمادگی راهداری برای برف روبی مناطق سردسیر تاکید شده است.