توصیه‌ای به کاندیداهای مجلس/

اگر تاکنون یک‌بار هم مُرَدد نشدی، لطفاً انصراف بده!

انتخابات مجلس در پیش است و تنور آن در گعده‌های خانگی و غیررسمی داغ است. حداقل ۵۰ نفر از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان برای یک صندلی داغ داوطلب شده‌اند؛ می‌خواهیم کوتاه و مختصر توصیه‌ای به این افراد داشته باشیم.

صدای زرند – گروه مطالبه‌گری: گفته می‌شود تعدادی از داوطلبین انتخابات مجلس “صرفاً محض انصراف دادن” پا به این میدان گذاشته‌اند؛ پس روی حرف ما با این عزیزان نیست! اما آنان که می‌خواهند در تراز یک کاندیدای واقعی پا به میدان بگذارند باید بدانند که اگر تاکنون در این مسیر و در خلوت خود حتی یک مرتبه هم دودل و مُرَدد از حضور نشده‌اند، بهتر است زودتر انصراف بدهند.

شاید بپرسید “چرا باید دودل و مُرَدد باشند…!؟” بزرگی تعهدِ نماینده‌ی یک ملت بودن، آنقدر سنگین است که باید دل انسان را برای پذیرش این سنگینی به شک و تردید اندازد. البته از نگاه این قلم، در این مسیر دل انسان‌هایی که وجدان بیدارتری دارند بیشتر مُرَدد می‌شود که آیا اصلاً نمایندگی مجلس آنقدر ارزشش را دارد که خودم را مدیون این همه انسان بکنم!؟ و آیا اصلاً می‌توانم در حد تَوقع مردم برای آن‌ها قدم بردارم؟!

وقتی یک کاندیدا از حوزه انتخابیه‌ی کوچکی مانند زرند و کوهبنان با حداکثر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت توفیق پیدا می‌کند و ردای نمایندگی مجلس بر تن می‌کند، دیگر فقط نماینده‌ی ۲۰۰ هزار نفر نیست، بلکه کارهایی که باید بکند و نمی‌کند، و یا کارهایی که نباید بکند ولی می‌کند، او را مدیون بیش از ۸۰ میلیون انسان در این کشور می‌کند! آیا این مدیونی آنقدر بزرگ و سنگین نیست که دل انسان به شک و تردید بیفتد؟!

پس توصیه ما به همه‌ی کاندیداهای گرامی این است: اگر واقعاً تا این لحظه در درون خودت دلی برای لرزیدن و مرددمُرَدد شدن پیدا نکرده‌ای، بهتر است در تصمیم خود برای ورود به عرصه‌ی کاندیداتوری انتخابات عمیق‌تر شوی، چرا که «شاید انصراف، بهتر از مدیون بودن به این همه انسان باشد»… و من الله التوفیق.