رئیس کل دادگستری کرمان:

تخلفات انتخاباتی کاندیداهای مجلس رصد می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان کرمان گفت: 101 عنوان تخلف و جرم انتخاباتی در قانون پیش بینی شده است و قوه قضائیه به مانند سال های پیش در برخورد با تخلفات انتخاباتی مدارا نخواهد کرد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با بیان این که جرایم و تخلفات انتخاباتی از سوی دادستان های سراسر استان رصد می شود، افزود: شعبات ویژۀ رسیدگی به تخلفات انتخاباتی کاندیدها در مرکز استان کرمان و شهرستان ها ایجاد شده است و در صورت نیاز تعداد این شعبات افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد: در قانون جدید انتخابات، داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند به صورت مساوی و عادلانه از امکانات و ظرفیت های پیش بینی شده از سوی حاکمیت استفاده کنند و سازمان بازرسی استان برای بهره مندی عادلانۀ نامزدها از امکانات، موظف بر نظارت بر این موضوع است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: تجربیات خوبی از سال های پیش در زمینۀ برگزاری انتخابات حاصل شده است که لازم است دبیرخانۀ مرکزی نقاط قوت سال های قبل را به کار ببندد و نقاط ضعف را برطرف کند.

حمیدی با اشاره به وظیفۀ دستگاه قضا مبنی بر نظارت بر حسن اجرای قوانین یادآور شد: دستگاه قضایی استان کرمان این وظیفه مهم را با رصد فضای حقیقی و مجازی انجام خواهد داد.

وی از رصد و پیگیری فعالیت کاندیداهای نمایندگی مردم به وسیلۀ دبیرخانۀ مرکزی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خبر داد و گفت: اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی در انتخابات در مراحل مختلف قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات صورت می پذیرد.