برای هزینه های بالای سالن های ورزشی چاره اندیشی شود

استاندار کرمان: شورای ورزش استان کرمان باید فعال شود

استاندار کرمان، فعال شدن شورای ورزش استان را به منظور هزینه کرد اعتبارات بر اساس نگاه متوازن لازم دانست.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان به مناسبت هفته تربیت بدنی، افزود: برخی رشته های ورزشی با اعتباراتی کمتر از رشته هایی مانند فوتبال، عملکردهای موفقی را به دست می آورند.

استاندار کرمان گفت: طبق سیاستگذاری های کشوری، سالن های ورزشی داخل شهرها به بخش خصوصی واگذار می شوند، اما این نگرانی وجود دارد که هزینه های بالای سالن های ورزشی اجازه حضور همه خانواده ها را نمی دهد که به عنوان یک درخواست و حق عمومی باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی گفت: تشویق مدال آوران مسابقات ملی و بین المللی و در شأن ورزشکاران نیز در نظر گرفته شود.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم در این دیدار به فعالیت ۵۰ هیات ورزشی و بیش از یک هزار و ۱۵۰ هیئت ورزشی شهرستانی در استان اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان وجود دارد.

وی افزود: ۳۰ پروژه ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در استان کرمان افتتاح شده و یا به بهره برداری می رسد.

پاریزی با بیان اینکه اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان کرمان اعتبارات خوبی بود، ادامه داد: ۱۰۰ درصد اعتبارات عمرانی اداره کل ورزش و جوانان استان جذب شده و بخش زیادی از پروژه های ورزشی کرمان در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه در المپیاد استعدادهای برتر کشور در سال گذشته رتبه ۲۳ کسب کردیم که رتبه مناسبی نبود، گفت: امسال با دریافت ۲۸ مدال در این المپیاد به رتبه ۱۲ کشور دست یافتیم.

پاریزی با بیان اینکه تاکنون ورزشکاران کرمانی موفق به کسب دو مدال طلا از مسابقات پاراآسیایی هانگژو شده اند، افزود: برنامه داریم از مدال آوران آسیایی تجلیل کنیم و برنامه ریزی برای این مهم در حال انجام است.

انتهای پیام/