لزوم بی طرفی مدیران و کارمندان دستگاه های دولتی در انتخابات

با توجه به فصل الخطاب بودن قانون و ابلاغیه ها و فرامین رهبری و تاکیدات معظم له مبنی بر برگزاری انتخابات پر شور و رقابتی، مسئولین و کارمندان مجموعه های دولتی بی طرفی کامل خود را در فرایند انتخابات حفظ نمایند.

به گزارش صدای زرند، رئیس دادگستری زرند با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد تنش در جامعه انتخابات پیشرو را مهم ارزیابی کرد و افزود: در کشور تقریبا هر دوسال یک‌بار انتخابات برگزار می‌شود که این نشان دهنده نعمت بزرگ امنیت در کشور است و نباید اجازه داد امنیت و سلامت انتخابات توسط معاندین، فریب خوردگان و دشمنان ملت خدشه‌دار شود.

وی با تأکید بر بسترسازی مناسب برای حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات، یک فرصت مضاعف برای خدمت نهاد‌های حاکمیتی است که باید در این عرصه از هم اکنون برنامه ریزی و گام بردارند و وفق فرامین و دستورات مقام معظم رهبری همه دستگاه ها و نهادها موظفند برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و باشکوه تلاش اهتمام جدی خود را به کار گیرند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم خاطر نشان ساخت: باید ساز و کار انتخابات برای مردم تبیین شود و تمام راهکارها و تجربیات دوره‌های قبل در زمینه تخلفات و جرائم انتخاباتی مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام قضایی تصریح کرد: براساس مصوبات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و بخشنامه ابلاغی معاون اول رئیس جمهور کارمندان مجموعه‌های دولتی می‌بایست برابر ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، از تبلیغ برای نامزدها در ساعات اداری و استفاده از مقام یا موقعیت اداری برای فعالیت های تبلیغاتی یا استفاده تبلیغاتی از امکانات دولتی اموال دولتی خودداری و از سویی دیگر با عدم اقدام یا اعلام نظر به نفع یا به ضرر نامزدها، احزاب و گروه‌های سیاسی بی طرفی کامل خود را بر اساس ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، در فرایند انتخابات حفظ نمایند.

فرحبخش از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی انتخابات خواست؛ با تشکیل کمیته‌ای ویژه، برای پیشگیری از تخلفات اقدامات لازم را انجام دهند. وی همچنین از برنامه ریزی برای تشکیل جلسه مختلف برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نامزدها تذکرات لازم در زمینه پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی را دریافت می‌کنند.

رئیس دادگستری زرند در پایان با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت مناسبی در اختیار نامزد‌ها قرار داده است تا با کمترین هزینه برنامه‌های خود را در اختیار رای دهندگان قرار دهند،گفت: باید مراقب کرد تا از این بستر در مسیر تخریب و اقدامات غیرقانونی استفاده نشود؛ این فضا به دقت توسط دستگاه‌های انتظامی، امنیتی رصد و پایش شود. در این خصوص لازم است فعالان فضای مجازی نیز در تهیه، تدوین و انتشار مطالب، دقت نظر لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/