رییس دادگستری زرند:

اسلام بیشترین توجه را به حقوق مشروع زنان دارد

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری شهرستان زرند در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند گفت: در اسلام و به تبع آن نظام جمهوری اسلامی بیشترین توجه به حقوق مشروع آحاد جامعه و به ویژه زنان شده و رساله حقوق امام سجاد(ع) نمونه ای بارز و تاکیدی بر این موضوع است.

به گزارش صدای زرند، رئیس دادگستری شهرستان زرند در شورای پیشگیری با تقدیر از اجرای مصوبات شورا بیان داشت: مصوبات شورا مطابق قانون و لازم الاجرا است و اجرا نشدن مصوبه هم به عنوان ترک فعل از سوی مدعی العموم قابلیت پیگیری خواهد داشت.

وی با تاکید بر تدوین لایحه ی مجازات‌های ترک فعل افزود: در قانون مجازات ترک فعل، مجازات های سنگینی مد نظر خواهد بود و متناسب با ارتکاب جرم، مجازات های قانونی اعمال خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی زرند با تاکید بر الزامی بودن مصوبات شورای پیشگیری گفت: از دستگاه های شهرستان که نهایت دقت را در اجرای مصوبات دارند قدردانی می کنم. مصوبات شورا جهت اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ می شود و موضوعات ابلاغ شده ضمانت اجرائی دارند و “صرفاجهت اطلاع نیست.

این مقام قضایی با اعلام حمایت فعالیت‌های اجتماعی در جهتِ افزایش شور و نشاط اجتماعی هم افزود: وقتی یک موضوع فرهنگی اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی تصویب می شود منعی برای برگزاری آن رویداد که با رعایت موازین قانونی برگزار می شود وجود ندارد و دستگاه قضایی همانگونه که با قاطعیت از مصوبات قانونی حمایت می کند به همان نسبت روش‌های غیرقانونی در مخالفت با مصوبات را بر نمی تابد چرا که ملاک، قانون است و به موجب قانون اساسی همگان در برابر قانون یکسان می باشند و نباید هیچ کسی خود را بالاتر از قانون بداند و در برابر اعمال غیرقانونی هیچ مماشاتی وجود ندارد .

ابوالفضل فرحبخش با اذعان به ناآگاهی برخی از شهروندان نسبت به حقوق خود در جامعه و نیز حقوق حاکمیت بر مردم خواستار توجه به بحث آموزش حقوق شهروندی و حقوق حاکمیت از سوی تمام دستگاه ها شد و گفت: بسیاری از بزه کاری ها در جامعه بدلیل عدم آشنایی شهروندان نسبت به قانون است و برای داشتن یک جامعه با کمترین میزان جرم باید همه نسبت به تحقق موضوع آموزش تلاش کنیم .

فرحبخش با قدردانی از تلاش‌های اداره راهداری طی ۶ ماه اخیر تصریح کرد: با این حال آمار تصادفات جاده ای و خسارات انسانی حتی اگر کمتر از استانداردهای آماری باشد، ولی پذیرفته نیست‌ و برای ما تلفات انسانی بسیار غم انگیز است اگر چه وفق گزارش اداره راهداری بسیاری از تصادفات به دلیل تخلفات و اشتباهات انسانی از جمله سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن‌های همراه و یا خواب آلودگی و شرب خمر است که در اینگونه موارد هم باید مداقه شود و فرهنگ سازی و آموزش در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه به موضوع حقوق زنان در جمهوری اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: بالاترین توجه به حقوق زنان در تمام ادیان و تمام حکومت‌ها مربوط به جمهوری اسلامی است که متاسفانه متولیان امر نتوانستند این حقوق متعالی که زنان دارند را در جامعه به روشنی تبیین نمایند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به ارائه آماری از پرونده های طلاق در شهرستان پرداخت و افزود: با یک نگاه آماری در باره پرونده های طلاق به این نتیجه می رسیم که پرونده های خانواده های مذهبی بسیار کمتر است و همین امر نیز نشان دهنده ی نقشِ ارزش های اسلامی و توجه به احکام و حدود الهی از سوی خانواده های مذهبی است که در استحکام بنیان خانواده بسیار موثر است.

رئیس حوزه قضایی زرند در پایان با اشاره به دروغ بودن شعار زن زندگی آزادی هم گفت چهره مدعیان این شعار دروغین، روز به روز نزد افکار عمومی بیشتر عیان می شود و دلیل عدم توجه مردم به درخواست معاندان برای ایجاد تجمعات غیرقانونی و دعوت به آشوب در کشور، همین آگاهی و درک بالای ایرانیان از دروغ بودن ادعاهای دشمنان بود چرا که این افراد حتی به یک مجری زن که در شبکه ضد ایرانی شان فعالیت می کرد نیز رحم نکردند و البته این وعده خداوند است که دشمنان ما را خوار و خفیف خواهد کرد.

انتهای پیام/