آزمون سراسری در سه سال آینده بدون تاثیر معدل برگزار می شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردندکه کنکور سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال سال های قبل از کنکور ۱۴۰۲ برگزار و تا کنکور سال ۱۴۰۶، معدل در آزمون سراسری تأثیر نداشته باشد.

به گزارش صدای زرند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( سه شنبه، ۲۸ شهریور) در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۰۶/۱۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی، ماده دو طرح را تصویب کردند و بر این اساسکنکور سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال سال های قبل از کنکور ۱۴۰۲ برگزار و تا کنکور سال ۱۴۰۶، معدل در آزمون سراسری تأثیر نداشته باشد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم پیشنهاد رفع ابهام ماده ۲ طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو را ارائه داد که بر اساس آن وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال های قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

این پیشنهاد از ۲۱۴ نماینده حاضر با ۱۱۹ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع به تصویب رسید.

بر این اساس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که کنکور سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال سال های قبل از کنکور ۱۴۰۲ برگزار و تا کنکور سال ۱۴۰۶، معدل در آزمون سراسری تأثیر نداشته باشد.

در ادامه نمایندگان وارد بررسی ماده ۳ این طرح شدند که در نهایت با پیشنهاد حذف کل این ماده با ۱۲۵ رأی موافق، ۳۴ رأی موافق و ۱۳ رأی ممتنع موافقت شد. لذا طرح مذکور عملا به ماده واحده تبدیل شد که به شرح زیر است:

تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور به شرح زیر اصلاح می شود.

وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمام زیرساخت های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در کنکور سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده کنکور سال های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال کنکور سال های قبل از سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان اجرا می شود.

انتهای پیام/