معاون استاندار کرمان تشریح کرد؛

جزئیاتی از فعالیت گروهک تروریستی «ارتش مردمی» در کرمان

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به جزئیاتی از دستگیری و اقدامات گروه تروریستی وابسته به گروهک ارتش مردمی در کرمان گفت: اقدامات ایذایی از طریق حریق و انفجار در مناطق مختلف مخصوصا در سه نقطۀ حیاتی و حساس در دستور کار این گروه تروریستی بود.

به گزارش صدای زرند، رحمان جلالی با اشاره به نحوۀ شکل گیری ارتش مردمی کرمان افزود: یک صفحۀ اینستاگرامی توسط فردی به نام شاهین زحمتکش (خواننده رپ) که نام مستعار او شاهین لو است و در سال ۱۳۶۲ در زندان اوین متولد شده و پدر او عضو گروه نفاق بود، ایجاد شد.

وی، گروهک نوپدید ارتش مردمی کرمان را یکی از فعال ترین گروهک های تروریستی ماه های اخیر بیان کرد و ادامه داد: شاهین در سال ۱۳۹۵ به دانمارک عزیمت می کند و سر پل با عنوان سیامک تدین رابط بین شاهین و عناصر کف میدان بوده است.

جلالی اضافه کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام، هستۀ اولیۀ این گروهک دستگیر شد و تعداد زیادی بمب های دست ساز و کیت های الکترونیکی با قدرت انفجار بالا کشف شد. ضمن اینکه ارسال بمب از طریق سر پل انجام می شد.

وی انفجار مرقد شهید سلیمانی و پمپ بنزین را از اهداف این گروهک برشمرد و اظهار کرد: آن ها تا مرحلۀ جاگذاری بمب پیش رفته بودند.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان این که این گروهک پرچم رژیم صهیونیستی را از پل فرهنگیان آویزان و بلافاصله به کانال های آن طرف آبی تصاویر را مخابره کردند، افزود: چند هدف این گروهک عملیاتی شد و چند مورد آن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شده است.

وی تخریب چند دوربین نظارتی در سطح شهر را از دیگر اقدامات گروه ارتش مردمی کرمان بیان کرد و گفت: شعارنویسی و کاغذنویسی از دیگر اقدامات آن ها بود.

جلالی که در اختتامیۀ نمایشگاه روایت پیشرفت و ویژه برنامه روایت امنیت استان کرمان صحبت می کرد، یادآور شد: این مورد تروریستی دارای سه جزء اصلی بازیگردانان، بازیگران و بازی خورده ها است و در این مورد، جدیدترین شگردهای اطلاعاتی به کار رفته است. زیرا بازیگران و بازی خورده ها درگیر این اتفاق بودند و رد پای هیچ یک از صحنه گردانان و بازیگردانان را نمی بینیم و اتفاق از طریق بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی رقم می خورد.

وی اظهار کرد: جنگ روایت ها از راهکارهای خنثی سازیِ جنگ ترکیبی دشمن است.

جلالی احساس امنیت را بالاتر از امنیت دانست و ادامه داد: راهپیمایی اربعین که تا امروز حدود سه میلیون نفر برای حضور در آن نام نویسی کرده اند، نوعی از روایت امنیت است. همچنین برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا و … از دیگر مصادیق هستند.

وی کرمان را امن ترین استان کشور در اغتشاشات سال گذشته اعلام و بیان کرد: امنیت این استان حاصل همکاری، هماهنگی و تلاش همۀ ارکان شورای تامین است.

انتهای پیام/