معاون استاندار کرمان:

آب صنایع استان باید از پساب تامین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به ابلاغ وزارت نیرو مبنی بر عدم تخصیص آب برای صنایع گفت: کارخانجات و واحدهای صنعتی که نیاز به آب دارند، می توانند با همکاری شرکت آبفا نسبت به تامین آب مصرفی از طریق اجرای شبکۀ فاضلاب شهری و پساب اقدام کنند.

به گزارش صدای زرند، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی همچنین از طرح آبرسانی به ۶۶۹ روستای استان در قالب طرح امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و افزود: طرحی نیز با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برای تامین آب بیش از ۴۰۰ روستای استان اجرا می شود.

وی در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان های کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و جازموریان از تأمین ۳۳۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین طرح جوانی جمعیت در سطح استان خبر داد و بیان کرد: متاسفانه برخی کج سلیقگی ها و اختلاف نظرها موجب عقب ماندگی شهری و خدمات رسانی شهرداری ها می شود.

معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به خودکفایی و درآمدزایی شهرداری ها مطابق قانون درآمد پایدار گفت: عدم تخصیص اعتبار برای شهرداری ها در راستای همین قانون است و شهرداران باید برنامه های درآمد زایی را در دستور کار قرار دهند.

وی به الزام هزینه کرد بخشی از بودجۀ شهرداری ها برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: شهرداری ها آمادگی دارند با ادارات کل فرهنگ و ارشاد برای اجرای طرح های زیرساختی فرهنگی همکاری کنند، کما اینکه در بسیاری از شهرها این کار صورت گرفته است.

آیت اللهی موسوی در پایان توسعه و پیشرفت همه جانبۀ استان کرمان را یکی از برنامه های جدی و اولویت نمایندگان عالی دولت سیزدهم در استان بیان کرد و یادآور شد: تمام تلاش بر ادامۀ روند توسعه با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذیربط است.

انتهای پیام/