۵ دانش آموز کرمانی در کنکور امسال رتبۀ تک رقمی کسب کردند؛

رتبه های تک رقمی کنکور دانش آموز تیزهوشان و نمونه دولتی بودند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش کرمان، در یک سال ۵ رتبۀ تک رقمی کنکور داشتیم و همۀ آن ها از مدارس دولتی مانند تیزهوشان و نمونه دولتی هستند.

به گزارش صدای زرند، رضا رضایی که در یک نشست خبری صحبت می کرد در ادامه با بیان این که کلاس های کانکسی و کپری در استان کرمان نداریم، افزود: ممکن است در مدارسه ای یک یا دو کانکس باشد.

وی با اشاره به برگزاری دو آزمون استخدامی اضافه کرد: برای سال جدید تحصیلی یک هزار و ۵۰۰ معلم جذب کرده ایم که امیدواریم مهرماه امسال با جذب این نیروها کمبود نیرو نداشته باشیم و اگر کمبودی هم باشد نیروها را از طریق حق التدریس ها جبران می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که سرانۀ آموزشی استان کرمان از متوسط سرانۀ کشوری پایین تر است، اضافه کرد: در شهر کرمان بنا بر این است که اول مهرماه پروژۀ ۴۲ کلاسۀ شهید سلیمانی را در شهرک شهرداری کرمان افتتاح کنیم و پروژۀ هنرستان شهید مغفوری در چهارراه احمدی نیز فعال می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ پروژۀ آموزش و پرورش در شهر کرمان تا پایان سال جاری به پایان می رسد، یادآور شد: پروژه ای نیست که کلنگ آن را به زمین زده باشیم اما کار آغاز نشده باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم ۴۰ درصد به فضای ورزشی مدارس استان کرمان با اجرای طرح شهید سلیمانی افزوده شده است.

وی همچنین از فعالیت ۲۳۰ مدرسۀ شبانه روزی در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: به بهترین نحو به مدارس شبانه روزی رسیدگی کرده ایم و برای بچه های بی بضاعت هم سعی کرده ایم از راه های مختلف کمک رسانی شود.

انتهای پیام/