پیام تبریک مشترک رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند به مناسبت روز خبرنگار

رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفتند.

به گزارش صدای زرند، متن پیام به شرح زیر میباشد:

قلم در نزد خداوند جایگاهی بس بزرگ دارد که حضرتش به آن و بدانچه به سطر در می آورد قسم یاد فرمودند. «ن و القلم و ما یسطرون».

در بین آحاد جامعه بی تردید قلم یک ابزار مهم بوده و قلم زنانِ متعهد را بسیار محترم می دانند که با نگاشتن مطالبِ متاثر از اندیشه ایرانی_اسلامی نقش مهمی در ترویج مکارم اخلاق در جامعه و نیز تبیین اهداف انقلاب که ریشه در آرمان‌های اهل بیت علیهم السلام دارد ایفا می نمایند.

و اما رسالتِ خبرنگار به عنوان کسی که از پیش قراولان فعالیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود گاه فراتر از دیگران است.

او باید بداند که در نگارش هر جمله و استفاده از هر واژه نهایت دقت را داشته باشد. خبرنگار انقلابی بخوبی می‌داند که او پرچمدار انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی است و باید در تمام مسائل اجتماعی فرهنگی سیاسی و … صاحب نظر و خود از تحلیل‌گران باشد.

خبرنگار انقلابی باید دشمن شناس باشد و نقشه های شوم دشمنان را بشناسد و در آگاه سازی مردم بکوشد.

خبرنگار انقلابی باید کوتاهی و کم کاری ادارات که به دلسردی مردم منتج می شود را منصفانه نقد نماید و از هرگونه غرض ورزی در این مسیر پر فراز و نشیب بپرهیزد تا قلمش به نحو مطلوب بر جامعه اثر گذارد.

خبرنگار انقلابی باید در بزنگاه های کشور بسیار هوشیارانه عمل کند و اجازه ندهد بدخواهان افکار جامعه را تحت تاثیر شایعه ها شائبه ها سیاه نمایی ها و زشتی ها قرار دهد.

خبرنگار متعهد نسبت به پدیده های اطراف خود حساسیت داشته و با مطالبه گری و عدالت خواهی پیشگام مبارزه با فساد، جرائم و آسیب های اجتماعی است تا نقش خود را برای جامعه ای مناسبِ زیست ایفا نماید.

از این روی اینجانبان فرا رسیدن این روز را که یادآور رشادت شهدا و ایثارگران عرصه خبر و اطلاع رسانی می باشد را گرامی داشته و برای تمامی خبرنگاران مومن انقلابی و مجاهد فی سبیل الله آرزوی توفیق و سربلندی داریم.

ابوالفضل فرحبخش – رئیس دادگستری شهرستان زرند

رضا یعقوبی – دادستان عمومی وانقلاب شهرستان زرند

انتهای پیام/