در شورای مسکن استان مطرح شد؛

انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان

بازرسان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی از پروژه های طرح نهضت مسکن ملی کرمان بازدید کردند.

به گزارش صدای زرند، به گفتۀ معاون عمرانی استاندار کرمان، گروه بازرسی از وزارت کشور و راه و شهرسازی برای موضوعات مرتبط با سایت های طرح مسکن ملی و مشاوران املاک و بنگاه ها به استان ها مراجعه و گزارش تهیه می کنند تا نواقص مشخص و اصلاح شود.

این بازرسان در جلسۀ شورای مسکن استان کرمان با انتقاد از اجرای نامطلوب طرح مسکن ملی در کرمان بعد از حدود ۲ سال از آغاز این طرح، بر اجرای هرچه سریع تر مسکن ملی با تامین زمین مورد نیاز و اعطای تسهیلات بانکی تاکید کردند.

معاون عمرانی استاندار کرمان در شورای مسکن استان که روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه برگزار شد، با بیان این که ۲۳۷ هزار و ۹۱۱ نفر در استان کرمان برای مسکن ملی ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۸۵ نفر تایید نهایی شدند و ۲۲ هزار و ۱۲۰ نفر تعیین تکلیف نشده اند.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی ادامه داد: ۲۸ هزار و ۹۴۱ افتتاح حساب برای مسکن ملی در استان کرمان انجام شده است و ۷۶ درصد متقاضیان نیز واریز وجه داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۴۰۴ پروانۀ مسکن ملی در شمال استان کرمان اخذ شده است، گفت: یک هزار و ۵۰۸ واحد در مرحلۀ پایان کار هستند.

آیت اللهی موسوی افزود: ۳۹۲ بازرسی از املاک استان کرمان انجام شده که ۲۵ مورد پلمب و ۴۴۰ مورد جریمه شده اند و این در شرایطی ست که یک هزار و ۹۹۸ مشاور املاک داریم و ۵۲۷ واحد غیرقانونی مشاور املاک در استان فعال هستند.

الحاق اراضی به ۲۳ شهر در استان کرمان

مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز در سخنانی اظهار کرد: ۲۰۱ هزار و ۴۰۷ نفر برای مسکن ملی در شمال کرمان ثبت نام کردند که ۴۹ هزار و ۱۲۵ نفر تایید شده اند.

رضا حافظی یادآور شد: چهار شهر در استان کرمان بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و بیشترین ثبت نام ها در همین شهرهاست و شهر کرمان ۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی استان را دارد.

وی از الحاق اراضی به ۲۳ شهر در استان کرمان خبر داد و افزود: الحاق اراضی با ۱۸ شهر دیگر هم در دستور کار است.

مدیردکل راه و شهرسازری جنوب استاکن کرمان نیز اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۴۹۵ نفر متقاضی مسکن ملی در جنوب استان کرمان داریم و یک هزار و ۱۳۱ واحد خودمالک شهری هستند.

ساردوئی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۶۶ پروژۀ مسکن ملی را در جنوب استان کرمان آغاز کرده ایم و فقط در شهر جیرفت مشکلات زیادی در زمینۀ مسکن ملی داریم.

انتهای پیام/