اکیپ‌های نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی کوهبنان در ایام تاسوعا و عاشورا تشکیل شد

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان از تشکیل اکیپ‌های نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در کوهبنان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی گفت: شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با سازماندهی اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا آماده خدمت‌رسانی به هم‌ شهریان گرامی است. تعداد ۴ اکیپ ثابت و سیار بهداشتی دامپزشکی بر سلامت دام نذری و گوشت استحصالی این دامها در سطح شهرستان و بخش های تابع نظارت می نمایند.

همتی در ادامه از مردم خواست تا از کشتار دام ها داخل خانه بپرهیزند و در صورت ذبح در منزل گوشت قربانی حداقل ۲۴ ساعت در داخل یخچال نگهداری و پس از آن طبخ شود.همچنین در تمام مراحل ذبح، قطعه بندی و خرد کردن از دستکش جهت جلوگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام استفاده کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به امکان شیوع بیماری‌های خطرناک و مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو از تمام شهروندان و خیرین درخواست داریم تا از کشتار دام در معابر عمومی و خارج از کشتارگاه پرهیز کرده و توصیه‌های دامپزشکی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با تلفن های ۳۳۴۹۴۴۰۱ و ۳۳۴۹۴۴۰۲، شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/