رئیس دادگستری شهرستان بم مطرح کرد؛

هشدار دربارۀ مصرف مشروبات الکلی

در سه ماهۀ نخست سال جاری، سه قتل در شهرستان بم اتفاق افتاده که دو مورد آن در پی مصرف مشروب بوده است.

به گزارش صدای زرند، رئیس دادگستری شهرستان بم با اعلام این خبر، گفت: در سال گذشته هم در بم و هم در شهرستان های مجاور، ۶۰ درصد پرونده های ما به دلیل مصرف مشروب بوده است.

حسین رمضانی با بیان این که متاسفانه سن افرادی که مرتکب قتل شده اند خیلی پایین (۱۶ سال) است، ادامه داد: مصرف مشروبات نقش بسیار مهمی در ارتکاب به جرایم بعدی دارد و خانواده ها باید حتماً روی فرزندانشان نظارت داشته باشند.

وی دربارۀ عملکرد حوزه قضائی بم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموع پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان بم ۳۷ هزار پرونده بوده که چهار درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته است.

رئیس دادگستری شهرستان بم با اشاره به مختومه شدن ۳۷ هزار و ۵۰۰ پرونده در سال گذشته افزود: تمرکزمان را روی پرونده های مسن گذاشتیم و خوشبختانه نسبت به سنوات گذشته، شش درصد کاهش پرونده مسن داشتیم.

وی به سند تحول قضایی اشاره کرد و یادآور شد: سند تحول قوه قضائیه دارای ابعاد مختلفی است که سیاست های کلان قوه قضائیه را در جهت بهبود عملکرد مد نظر دارد و مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان نیز است.

رمضانی گفت: در بحث دادرسی الکترونیک، عملکرد حوزۀ قضایی شهرستان بم رو به پیشرفت بوده و ۱۹ درصد از پرونده های ما به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده و از نظر تعداد هم ۴۷۲۲ پرونده بوده که نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی داشته است.

وی بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ قضایی شهرستان بم، شورای حفظ حقوق بیت المال را در حوزۀ بخش دهبکری داشتیم و اقدامات خوبی در جهت رفع تصرف اراضی ملی، تصرفات غیرمجاز انجام شده و تغییر کاربری ها صورت گرفت.

رمضانی در خصوص حمایت از تولید و اشتغال نیز گفت: یکی از کارخانجات تولیدی از سال ۹۶ تولید آن با مشکل روبه رو شده بود که با تشکیل جلسه و مصوباتی که صورت گرفت، بحث تولید و اشتغال بهبود پیدا کرد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی خود را در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط، حامی تولید و اشتغال می داند و به نوعی خودمان را همراه و همگام با سیاست های نظام و دولت می دانیم و هر کاری که در بعد قضایی نیاز باشد، حداکثر تلاشمان را انجام می دهیم.

رئیس دادگستری شهرستان بم خاطرنشان کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در سال گذشته در مجموع مواردی که معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان اعلام کرد، رتبۀ اول را در استان به دست آورد و در سال ۱۴۰۰ هم رتبۀ دوم را کسب کردیم.

انتهای پیام/